Atunci cand te gandesti la modalitati de a te remarca la locul de munca, probabil ca te gandesti la a lua cat mai multe ore suplimentare si la ideea de a munci din greu. Cu toate acestea, oamenii de stiinta iti recomanda un alt comportament menit sa atraga atentia. Iata care este acesta!
“Prefa-te ca esti in cunostinta de cauza”
Chiar daca, in realitate, nu esti deloc. Cunosti expresia popularizata pe social media care sustine ca “Fake it till you make it?” Cam aceasta este si concluzia la care au ajuns cercetatorii. Mai exact, potrivit unui studiu desfasurat in anul 2012 si publicat in “Journal of Personality And Social Psychology”, oamenii care pretind ca sunt in cunostinta de cauza (chiar si atunci cand nu sunt) se bucura de mai multe reusite, atat la locul de munca, cat si in cercul de prieteni.
Cum s-a desfasurat studiul
Oamenii de stiinta au ajuns la aceasta concluzie ulterior unui studiu desfasurat cu ajutorul unor studenti de la MBA. Studentii au fost pusi sa lucreze in echipe timp de un semestru cu scopul de a revizui o lista de nume si de evenimente istorice. Cu toate acestea, unele dintre lucrarile de pe lista erau complet fictive. Studentii nu erau constienti de aceste lucruri. Iar aici intervine partea cu adevarat interesanta: studentii cu o stima de sine ridicata si care pretindeau ca stapanesc cu adevarat informatiile false, au fost studentii care au avut mai multa influenta asupra colegilor lor.
TED Talks: 5 discursuri despre trauma care iti vor schimba viata
Concluzii finale
La sfarsitul semestrului a fost sustinut un sondaj, potrivit caruia persoanele extrem de increzatoare (care au prezentat informatiile false) au fost cele mai populare persoane, persoane care au atins un statut social ridicat in grupurile din care apartineau. Acestea fiind spuse, oamenii au mai multa incredere in persoanele care se prezinta extrem de increzatoare, chiar daca acestea nu sunt in cunostinta de cauza. Persoanele acestea au abilitatea de e atrage toata atentia si de a-i fascina pe cei din jur.
Cu alte cuvinte, „acest lucru sugereaza ca indivizii mai increzatori au fost perceputi ca fiind mai competenti de catre parteneri, prin comparatie cu indivizii care detineau informatii mult mai clare.” Astfel, comportamentul menit sa atraga atentia este unul increzator si stapan pe sine. Mai mult decat atat, potrivit lui Cameron Anderson “aceasta incredere in sine nu a fost deloc considerata ca fiind narcisista.”
Foto: freepik.com