Ai putea crede ca femeile sunt cele care isi doresc o imagine cat mai favorabila si care sunt mereu atente cu privire la ceea ce spun despre propria persoana, mai ales in era digitala in care traim. Contrar asteptarilor, oamenii de stiinta sugereaza ca barbatii sunt cei care evita sa divulge informatii negative despre ei. Mai mult decat atat, preocuparea barbatilor cu privire la perceptie ii determina sa faca o “auto-promovare selectiva”.
Iata principalele aspecte discutate de specialisti cu privire la diferentele de gen in impartasirea informatiilor!
5 machiaje ideale pentru o intalnire romantica
Aspecte cheie ale studiului
Cea mai mare parte a cercetarilor deja existente despre diferentele de gen si divulgarea informatiilor dateaza anterior perioadei in care a aparut internetul. Cu toate acestea, traim intr-o lume in care oamenii posteaza cu usurinta informatii pe diverse retele sociale, in orice moment al zilei. Informatia este din ce in ce mai accesibila si se propaga din ce in ce mai rapid. Oamenii sunt conectati si totul se afla la un click distanta. Astfel, acest studiu ofera, de asemenea, perspective importante despre ceea ce se intampla cu informatiile in era digitala.
Pentru a explora diferentele de gen in divulgarea anumitor tipuri de informatii, cercetatorii au efectuat trei experimente distincte, cu peste 1.000 de participanti. In prima etapa, participantii au raportat momente in care simteau ca „ardeau” sa imparta informatii altora, apoi au indicat daca au impartasit efectiv acele informatii.
Desi atat barbatii, cat si femeile au generat numere similare de momente in care doreau sa imparta informatii pozitive (de exemplu, despre o promovare), barbatii erau mult mai putin predispusi sa raporteze dorinta de a imparti informatii negative (de exemplu, esecul in a obtine o promovare).
Pierzi bani in fiecare luna din cauza acestor 8 obiceiuri
Concluzii
Concluzia la care au ajuns oamenii de stiinta este aceea ca barbatii sunt mult mai atenti la modul in care sunt perceputi de cei din jurul lor. Acestea fiind spuse, ei evita sa impartaseasca informatii care nu sunt favorabile.
Dr. Erin Carbone, profesor in Departamentul de Stiinte Sociale si Decizionale la Carnegie Mellon University si autor al studiului, a declarat: „Rezultatele studiilor noastre au dezvaluit un model consistent, in care tendinta femeilor de a dezvalui mai mult decat barbatii depinde crucial de natura informatiei partajate. Aceste descoperiri pot contribui la intelegerea literaturii existente si, totodata, sa clarifice unele stereotipuri existente in jurul diferentelor de gen in divulgare.”
Foto: freepik.com