Dar Sara Nasserzadeh, psiholog, terapeut de cuplu si sociolog spune ca un aspect este adesea trecut cu vederea. Este vorba despre indatoririle zilnice si responsabilitatile pe care fiecare partener le are, astfel incat relatia si viata de familie sa functioneze bine.
Pentru a remedia aceasta problema, experta sustine ca obiceiul de a discuta in fiecare saptamana si a planifica eficient aceste indatoriri poate imbunatati orice relatie.
Cele 9 semne clare ca nu poti sa ai incredere in el
„Am descoperit ca de obicei aceste treburi zilnice, si perceptia fiecarui partener asupra corectitudinii si egalitatii, pot cauza multe conflicte. Deci daca aveti timp pentru o discutie saptamanala, atunci despre asta ar trebui sa vorbiti. Ar trebui chiar sa o transformati intr-un obicei obligatoriu, care nu poate fi negociat”, declara specialista, citata de CNBC Make It.
Vorbiti despre toate responsabilitatile prezente si viitoare
O data pe saptamana, stati impreuna si discutati despre toate activitatile care trebuie indeplinite pentru ca viata voastra de familie sa functioneze perfect in saptamana care urmeaza. „Unele cupluri cu care lucrez o numesc ‘intalnirea de echipa’. Daca aveti copii care sunt suficient de mari pentru a participa la discutie, ar trebui sa-i includeti si pe ei”, adauga psihologul.
Nicio activitate nu este prea mica pentru a fi trecuta cu vederea. Cumparaturile, planificarea meselor, pregatirea lor, curatenia, rufele, dusul si adusul copiilor de la scoala, udatul plantelor, intretinerea masinii, platirea facturilor – toate aceste treburi casnice si indatoriri trebuie discutate.
5 motive pentru care oamenii cu adevarat inteligenti nu sunt gelosi
Fiti realisti in privinta listei si vorbiti despre resursele de care fiecare are nevoie. Intr-o saptamana unul dintre voi ar putea avea mai mult timp la dispozitie, in alta mai putin. De asemenea, lasati loc si pentru lucrurile neprevazute care pot sa apara intr-o saptamana. De exemplu, cine va sta acasa daca un copil se imbolnaveste?
De-a lungul timpului, multe dintre aceste responsabilitati si treburi casnice devin „automate”, astfel ca trebuie discutate doar cand apare o schimbare.
Vorbiti despre lucrurile care va deranjeaza
Aceste intalniri saptamanale sunt bune si pentru a discuta despre acele lucruri pe care fiecare dintre voi prefera sa nu le faca. Specialista le numeste „puncte nevralgice”. De exemplu, daca nu iti place deloc sa speli vasele sau sa pregatesti pachetelul copilului de dimineata, negociati astfel incat sa faceti schimb de responsabilitati.
Daca este un lucru pe care niciunul dintre voi nu isi doreste in mod deosebit sa-l faca, poate ca este timpul sa fiti creativi si sa gasiti o alta solutie. De exemplu, puteti sa comandati cumparaturile in loc sa pierdeti timp prin magazine.
Faceti o lista
Crearea unei liste la care amandoi aveti acces, precum un calendar online, v-ar putea ajuta sa tineti toate aceste activitati si responsabilitati sub control.
10 momente critice care o fac pe o femeie sa-l paraseasca pe barbatul pe care il iubeste
Puteti folosi un cod de culori – o culoare pentru acele responsabilitati care sunt absolut necesare si nu pot fi mutate sau amanate si pentru cele flexibile, care pot fi amanate sau mutate.
De asemenea, puteti sa realizati taskuri de pe lista celuilalt pentru a-i face viata mai usoara atunci cand aveti ceva mai mult timp la dispozitie. Intr-o astfel de lista comuna realizata online modificarile sunt vizibile pentru amandoi, ceea ce poate fi foarte util.
Fiti sinceri si transparenti
Comunica cu partenerul tau deschis si cat mai devreme despre ceea ce poti si nu poti face in privinta acestor responsabilitati. Ar pute fi dezamagit sau enervat pe moment, dar ar putea fi si mai rau daca anunti in ultima clipa ca este ceva de pe lista ce nu poti face. Enervarea si dezamagirea pot fi remediate, dar daca nu iti respecti angajamentele pe care le-ati stabilit, partenerul tau va ajunge sa considere ca nu se poate baza pe tine, iar increderea dintre voi va avea de suferit. Si este mult mai dificil de reparat.
Foto: depositphotos.com