Cum am invatat sa imi organizez mai bine timpul datorita cartii Uptime: A Practical Guide to Personal Productivity and Wellbeing

1
De Alice Papuc
28 mai 2024

„Uptime” este o resursa valoroasa pentru oricine cauta sa-si imbunatateasca productivitatea si sa-si mentina starea de bine intr-o lume agitata si in continua schimbare.

Autoarea ofera sfaturi practice si strategii aplicabile, sprijinite de cercetari si experiente personale, pentru a ajuta cititorii sa-si atinga potentialul maxim si sa traiasca o viata echilibrata.

Am terminat recent “Uptime: A Practical Guide to Personal Productivity and Wellbeing” de Laura Mae Martin si mi-a placut mult, pentru pune un accent deosebit pe bunastarea personala si echilibrul intre viata profesionala si cea personala. Autoarea recunoaste ca productivitatea este strans legata de starea de bine si ofera sfaturi pentru gestionarea stresului, mentinerea sanatatii mintale si gasirea unui echilibru intre responsabilitatile profesionale si cele personale. Iata cele mai importante lectii pe care le-am invatat!

uptime-laura-mae-martin

Pret special 161,20 lei, Libris

Stabilirea obiectivelor SMART

Definirea obiectivelor specifice, masurabile, accesibile, relevante si cu un termen limita clar specificat ajuta la concentrarea eforturilor si la masurarea progresului. Astfel, autoarea te sfatuieste sa adopti aceasta tehnica, pentru a realiza cat mai multe dintre lucrurile pe care ti le doresti.

Planificarea zilnica si saptamanala

Impartirea timpului in perioade mai mici, cum ar fi zile sau saptamani, si stabilirea unor obiective specifice pentru fiecare perioada ajuta la organizarea si concentrarea activitatilor intr-un anumit sens. Poti face acest lucru in format digital sau clasic, pe hartie, cu ajutorul unei agende.

Identificarea prioritatilor

Prioritizarea sarcinilor in functie de importanta si urgenta poate ajuta la gestionarea timpului si la concentrarea pe activitatile cu cel mai mare impact. Astfel, nu te mai imparti in 1000 de directii, ci realizezi ceea ce este cu adevarat important pentru tine.

Gestionarea timpului si energiei

Identificarea celor mai productive momente ale zilei si alocarea acestora pentru activitatile importante poate imbunatati eficienta si performanta.

Nu stii care este momentul perfect pentru tine? Afla ce spun specialistii!

Gestionarea pauzelor

„Uptime” te invata ca programarea pauzelor regulate si a activitatilor care ajuta la reimprospatarea mentala si fizica contribuie la mentinerea unui nivel ridicat de energie si concentrare pe termen lung. Astfel, este esential sa nu lucrezi fara intrerupere, ci sa-ti oferi mici momente de liniste.

Gestionarea stresului

Utilizarea tehnicilor de gestionare a stresului, cum ar fi meditatia, exercitiile fizice si timpul petrecut in natura, poate ajuta la mentinerea sanatatii mintale si la gestionarea presiunilor vietii cotidiene.

Program de management al stresului cronic, 1.470,00 lei, shop.andreearaicu.roDaca ai nevoie de resurse pentru a gestiona stresul, iti recomand RESET your BURNOUT, un program complex de management al stresului cronic si al burnout-ului, primul si singurul din Romania, creat alaturi de experti de renume in domeniile lor de activitate.

Comunicarea eficienta

Autoarea este de parere ca folosirea unor tehnici de comunicare clare si concise poate ajuta la evitarea confuziilor si la imbunatatirea colaborarii in echipa.

Utilizarea tehnologiei in mod inteligent

Martin ofera sugestii pentru gestionarea eficienta a tehnologiei, inclusiv stabilirea limitelor pentru timpul petrecut pe dispozitivele electronice si folosirea uneltelor si aplicatiilor care pot sprijini productivitatea, cum ar fi aplicatiile de gestionare a timpului sau de organizare a sarcinilor.

Pregatirea pentru succes

„Uptime” subliniaza importanta pregatirii pentru succes prin stabilirea unui mediu de lucru propice productivitatii, inclusiv organizarea spatiului de lucru si eliminarea dezordinii care poate distrage atentia.

Invatarea continua

Cartea promoveaza ideea ca dezvoltarea continua a abilitatilor si adaptabilitatea la schimbare sunt esentiale pentru succesul pe termen lung, mai ales intr-o lume in continua schimbare.

Practicarea recunostintei si a multumirii

Martin evidentiaza importanta recunoasterii lucrurilor pozitive din viata si practicarea recunostintei si a multumirii pentru a mentine o perspectiva pozitiva si pentru a promova bunastarea mentala si emotionala.

Stabilirea unui echilibru intre viata profesionala si cea personala

Autoarea incurajeaza cititorii sa stabileasca limite clare intre munca si viata personala si sa acorde atentie echilibrului intre aceste aspecte ale vietii, totul pentru a mentine o stare de bine generala.

Cautarea sprijinului si a colaborarii

Martin subliniaza importanta cautarii sprijinului si colaborarii cu altii pentru atingerea obiectivelor si gestionarea provocarilor, fie ca este vorba despre colegi de munca, prieteni sau membri ai familiei.

Foto: Instagram/@helenowen