Iata cum poti sa incepi anul in forta si la locul de munca, astfel incat sa reusesti intotdeauna sa te mobilizezi si sa fii in fiecare zi mult mai eficienta si mai productiva.
Intelege care e sursa ta de stres
Ar fi util sa intelegi ce anume din munca de zi cu zi te nelinisteste cel mai mult. Avem tendinta de a evalua general stresul in viata noastra. Totusi, nemultumirile pot lua forme specifice. Programul deloc flexibil? Te simti neindreptatit de catre colegi? Vrei sa ai mai multa vizibilitate in echipa? Fiecare problema impune solutii diferite. Ca prim pas, este important sa constientizezi sursa presiunii pe care o resimti.
Priveste diferit situatia
Atunci cand gandurile negative te impiedica sa privesti diferit situatia, intreaba-te ce sfaturi ai oferi unui prieten aflat in aceast impas. Intrebari precum „Cum ar putea alta persoana vedea aceasta situatie?” sau „Care alte doua interpretari ar fi plauzibile in acest context?” ne pot ajuta sa dam dovada de obiectivitate. Odata gasite solutii alternative, incearca sa le aplici situatiei in care te afli.
Stop
Inbox-ul, retelele sociale, telefonul – o multime de canale de comunicare concureaza simultan pentru atentia noastra. Insusi activitatea de a ignora toti acesti stimuli este solicitanta pentru creierul nostru.
Oricat de simplu ar suna, in momentele in care te simti coplesit, ia o pauza. Respira, arunca o privire pe geam, misca-te daca simti nevoia si observa ce se intampla in gandurile tale si cum simte corpul tau tensiunea.
Prioritizeaza
Ne incepem programul echipati cu un to do list curajos, care uneori ramane abandonat in prima parte a zilei. Planificarea sarcinilor si a tuturor intalnirilor suna bine, insa realitatea ne demonstreaza cum de la primele ore suntem bombardati de cerinte neprevazute.
O strategie care ne poate ajuta este rezolvarea cat mai multor activitati din to do inainte de a ne verifica email-urile sau a avea diverse intalniri. Astfel, ne putem incepe ziua concentrandu-ne eficient atentia si taind de pe lista cateva sarcini.
Ajuta-te de mediu
Fa ordine pe birou si pastreaza doar lucruri de care ai nevoie. Ia cu tine un obiect care iti aminteste de cineva drag. Creaza un ritual care iti face placere inainte sa incepi munca. Toate aceste obiceiuri te pot ajuta sa ai o stare de spirit mai buna.
Implica-te in munca care iti ofera satisfactie, cauta suportul social, ai grija de sanatatea ta, infrumuseteaza-ti spatiul inconjurator si fii generos. In munca, la fel ca in alte arii ale vietii, pasii mici sunt de cele mai multe ori cel mai eficienti in crearea unei vieti mai frumoase.
Foto: Shutterstock.com