Fie ca iti dai seama sau nu, o mare parte dintre aceste afaceri risca sa dispara, odata cu perioada grea prin care trec. Starea de urgenta la nivel national inseamna stagnare sau chiar regresie pentru multi detinatori de businessuri mici si mijlocii.
Daca te intrebi cum poti sustine afacerile preferate in aceste vremuri de criza, exista cateva raspunsuri. Nu este nevoie sa faci eforturi prea mari. Mici gesturi pot inseamna extrem de mult pentru cafeneaua preferata sau magazinul favorit!
Cum poti sustine afacerile preferate: 5 metode simple pentru tine, dar esentiale pentru ele
1. Continua sa cumperi online
Majoritatea afacerilor mici a caror activitate a fost intrerupta sau afectata de perioada marcata de COVID-19 incearca din rasputeri sa reziste.
Multe dintre businessuri au conceput oferte speciale, meniuri in editie limitata sau sisteme de vouchere ce pot fi achizitionate acum si folosite mai tarziu.
10 afaceri de succes conduse de femei
Daca vrei sa sustii un brand in care crezi, continua sa cumperi online sau sa comanzi produsele preferate. Nu conteaza suma, orice gest insemnand enorm pentru supravietuirea afacerii si pentru moralul antreprenorilor!
2. Distribuie pe conturile tale de social media
Daca nu poti sustine financiar, prin comenzi online, afacerea ta preferata, o poti face printr-un simplu share.
Daca brandul favorit anunta ceva, poti face cateva story-uri sau poti distribui vestile pe Facebook si pe Instagram.
Astfel, vei ajuta mesajul sa ajunga mai departe, la toti prietenii si cunostintele tale. Poate cineva descopera pentru prima data brandul si, astfel, afacerea va castiga noi clienti sau sustinatori.
4 practici sanatoase si utile pe care le poti invata din social media
3. Interactioneaza cu brandurile
In aceasta perioada, interactiunea este cruciala. Antreprenorii se confrunta deja cu o multime de probleme si situatii care par sa nu aiba o solutie, asa ca orice implicare conteaza.
De aceea, sustinerea ta activa este esentiala. Raspunde in comentarii la intrebarile adresate, reactioneaza la ideile noi, spune-ti parerea sau ofera sfaturi, atunci cand ai chiar tu o idee buna.
4. Lasa recenzii sincere
Daca ai comandat ceva si ti-a placut produsul, nu ezita sa scrii o recenzie pe site-ul brandului, pe Google sau pe alte platforme destinate acestui lucru.
Recenziile sincere, detaliate si pozitive inseamna enorm pentru reputatia unei afaceri, mai ales cand aceasta se afla la inceput sau este un business „de familie”.
Cum ne schimba viata noul coronavirus: Vom pastra distantarea sociala pana in 2022
Pe langa recenziile scrise, poti promova produsele in care crezi si pe retelele sociale, prin story-uri sau videouri postate in feed.
5. Trimite un mesaj de incurajare
In spatele afacerilor, se afla intotdeauna oameni la fel de vulnerabili ca tine. Cand ei trec prin momente tensionate, un mesaj de incurajare poate fi elementul care le face ziua mult mai buna.
Asadar, daca iti doresti ca restaurantul tau preferat sa functioneze post-pandemie si sa iti bei cafeaua din acelasi loc micut si cochet, arata-ti sustinerea in mod direct. Nu este nevoie sa compui mesaje complexe. Un simplu „suntem alaturi de voi” sau „o sa fie bine, suntem aici” este suficient.
Foto: Unsplash.com