Experti internationali vin in Romania, la WeContent, pentru a vorbi despre tendintele anului 2022 in content marketing

1
De Gavrila Alina
15 mart. 2022

Finalul lunii mai va aduce in Romania primul si singurul festival in aer liber de content marketing din Europa, WeContent, ce va avea loc pe 26 si 27 mai, la Palatul Stirbey din Buftea.


Sub sloganul Move out of your content zone, organizatorii si invitatii isi propun sa redefineasca, sa slefuiasca si sadezvaluie detalii din culisele acestui domeniu devenit un limbaj universal pentru cei care vor sasi creasca afacerile sanatos, organic si sustinut, folosind continutul in mod eficient.

Cu acest prilej, o parte dintre speakerii ce vor lua parte la evenimentau acceptat provocarea de a povesti despre cum va arata domeniul content marketingului in acest an si care sunt principalele provocari la care sa ne asteptam in contextul actual, in care comportamentul si asteptarile consumatorilor sunt in continua schimbare. Amploarea pe care a luat-o Tik Tok, inteligenta artificiala, podcasturile sau valoarea video-urilor in spatiul virtual sunt doar cateva dintre punctele care merita atentia celor care vor sa se dezvolte pe sine sau propria afacere, insa calitatea si felul in care se va comunica cu clientul raman cele care vor face diferenta.

Intram intr-o era a experientei personalizate, bazata pe date in timp real, pe inteligenta artificiala si pe invatarea automata. Aceasta este, evident, o miscare care nu se poate realiza faratehnologie, dar felul in care transmitem povestea este cel mai important. Brandurile folosesc datele pentru a spune povesti indraznete, iar clientilor le place acest lucru. Vor vinde subiectele controversate si cu final neasteptat. Daca lumea va urmari ore intregi pe Tik Tok stories cu cabane, atunci o sa ajungem sa facem cabane de poveste pentru clienti declara Jon Burkhart, expertul in marketing ce conduce TBC Global, agentie britanica de consultanta specializata in content marketing si transformare digitala.

Expertii sustin ca retelele sociale vor avea in continuare un rol important, dar nu trebuie sa le lasam sa ne dicteze succesul sau veniturile. Brandurile ar trebui sa inteleaga ca o strategie de content marketing poate genera conversii reale, ca hub-urile, microsite-urile si toate platformele de acest gen pot detine si controla valorile si mecanismele generatoare de public si, implicit, de venituri.

Nu prea cred in rapoartele de tendinte. Oamenii care aud frecvent despre inteligenta artificiala o vor vedea ca pe o tendinta, chiar daca ea exista din 2010. Previziunea mea (sau dorinta) este:inapoi la elementele de baza”.  Pana sa fugim dupa urmatorul lucru la moda, mai avem atat de multe de imbunatatit la elementele de baza ale content marketingului. Este foarte distractiv sa creezi campanii mari de continut, lucrand la awareness, dar la sfarsitul zilei vrem sa vedem rezultate. Brandurile ar trebui sa faca mai multe eforturi pentru a tine vizitatorii pe platforma lor si pentru a-i conduce, cu ajutorul unui continut inteligent, ​​catre conversie,sustine Koen Denolf, Strateg & Managing Partner al agentiei belgiene The Fat Lady.

O alta tendinta importanta vizeaza cunoasterea publicului, a afinitatilor acestuia si a comportamentelor de consum. Specialistii recomanda o abordare echilibrata intre ceea ce ne ofera datele si ceea ce publicul cere cu adevarat, o calibrare intre cercetarea cantitativa si cea calitativa.

Evolutia marketingului de continut va aduce o constientizare a beneficiilor unei abordari mai sustenabile. In loc sa se concentreze pe obiectivele de vanzari pe termen scurt si sa ruleze campanie dupa campanie, brandurile se vor concentra pe efectul pe termen lung. Se va vedea, mai mult ca niciodata, importanta dezvoltarii unei relatii  cu publicul bazata pe incredere. Iar acest lucru va duce la crearea de continut evergreen, care va avea rezultate in timpul campaniei, dar si mult dupa. Pentru ca orice continut creat trebuie sa raspunda unei nevoi din calatoria audientei de la awareness la cumparare si fidelizare, declara Carlijn Postma, autoare a cartii Binge Marketing, speaker si strateg in domeniul marketingului de continut.

Astfel, specialistii in content marketing considera ca anul 2022 va fi un an al redescoperirii publicului si al unei abordari mai personale in ceea ce priveste campaniile de content marketing. La WeContentFestival 2022, pe 26 si 27 mai, profesionisti, inovatori si mentori in content marketing vor urca pe cele trei scene din cadrul evenimentului si vor tine masterclasses, impartasind din expertiza lor publicului alcatuit din marketeri, strategi, antreprenori, profesionisti din lumea PR-ului, social media manageri, experti in digital, influenceri, media, bloggeri si specialisti in vanzari.

###

Despre WeContent

Fondat in 2018, WeContent este astazi prima platforma europeanade marketing menita sa informeze, sa inspire si sa educe in domeniul content marketing, insuficient explorat pe piata din Romania. WeContent a devenit un reper in acest domeniu, punand la dispozitia profesionistilor resurse de content marketing din toataEuropa.

Editiile din 2018 si 2019 au adus impreuna mai bine de 20 de experti si un public format din peste 800 de persoane, iar in 2020, in contextul pandemiei, WeContent a avut peste 600 de participanti la cele doua editii online. In 2021 a fost planificata o transformare de amploare a proiectului, astfel ca, anul acesta, Romania gazduieste primul festival WeContent si devine, timp de doua zile, centrul universului european in content marketing.

Contact media: Elena Stoichita, Client Service DirectorWefflerMark

elena.stoichita@wefflermark.com   +40 (727) 165 712