WeContent Days a dezbatut o tema actuala: Cum trebuie sa comunice brandurile in contextul razboiului din Ucraina?

1
De Gavrila Alina
7 apr. 2022

Finalul lunii martie a marcat cel de-al treilea eveniment satelit al festivalului WeContent, festival unic in Europa, ce va avea loc pe 26-27 mai la Palatul Stirbey.

Sub denumirea de WeContent Days si avand-o drept speaker principal pe Carlijn Postma, autoarea cartii Binge Marketing si fondatoarea agentiei de content marketing, The Post, evenimentul a pus sub lupasubiecte mai putin comode, in contextul global actual, dar utile celor care lucreaza in domeniul comunicarii.

Pornind de la sloganul festivalului, Move out of your content zone, specialisti in marketing, comunicare si PR, copywriteri, creatori de continut, vloggeri, bloggeri, influenceri, reprezentanti de brand si antreprenori au avut ocazia sa exploreze un domeniu sensibil al actualitatii imediate, acela al impactului pe care il are sau il poate avea razboiul desfasurat atat de aproape de noi asupra brandurilor si asupra marketingului in general.

Una dintre provocarile lansate in cadrul evenimentului a fost aceea de a conferi mai multa responsabilitate marcilor sasi foloseascainfluenta, pentru ca razboiul nu este doar o stire, ci o chestiune de viata si de moarte, care ne poate afecta pe toti in mod direct sau indirect. Iar povestile pe care brandurile le pot lansa declanseazaschimbarea pe care multi o doresc. Ar trebui brandurile sa se implice in rezolvarea problemelor lumii? Daca da, cat de departe ar trebui sa mearga? Este mai bine sa ai o comunicare neutra sau de mica anvergura despre o criza sau sa nu comunici deloc? au fost doar cateva dintre subiectele ce au stat la baza dezbaterii.

Brandurile sunt democratii globale. Oamenii pot alege, in fiecare zi, ce marci le plac, ce valori sustin. Si asta merge chiar mai departe de granitele unei tari. Un lucru foarte agresiv si intruziv se petrece acum pe pamant european: razboiul din Ucraina, iar brandurileprezente in Rusia au trebuit sa decida: se retrag sau raman pentru consumatorii lor. Indiferent de decizie, acestea trebuie sasi asume responsabilitatea. Iar asta nu trebuie sa insemne doar plecarea din Rusia, ci o decizie argumentata, comunicata onest si deschis. Oamenii pot schimba lumea, iar brandurile ii pot da o nouadinamica. Fiecare schimbare incepe cu un continut valoros, declaraCarlijn Postma, scriitor, speaker si strateg in domeniul content marketingului.

In cadrul evenimentului, Al Kamara, CEO WeContent, a povestit despre provocarea si motivatia ce au stat la baza crearii platformei de content marketing wecontent.eu, menita sa uneasca minti creative, experti si branduri pasionate de content marketing. Scopul acesteia este de a uni intr-o singura voce piata de content marketing din Europa, pana in prezent fragmentata, cu scopul de a ajuta brandurile sasi creasca veniturile si de a educa creatorii de continut sa spuna povesti cu mesaj eficient.

Pentru a depasi aceasta perioada si pentru ca brandurile sa se reinventeze, avem nevoie de deschidere si de creativitate. Platfoma WeContent, prin blog-ul sau si prin ceea ce urmeaza sa dezvolte, dar si prin festivalul din luna mai si evenimentele satelit, isi propune sa ajute brandurile si creatorii de continut sa descopere noi metode de promovare si de crestere. Inspirandu-ne unii de la altii, de la pietele internationale si accesand expertiza unora dintre cei mai cunoscuti content marketeri din Europa si din lume, vom reusi sa ne recalibram. Limbajul marketingului folosit acum, cand razboiul este in plina desfasurare, dar mai ales cel pe care va trebui sa-l abordam dupa razboi este unul nou, ce va tine cont multe variabile si aspecte nesigure, si doar cu experienta conjugata vom face ca brandurile saisi creeze noi parghii de comunicare si de continut, declara Al Kamara, CEO WeContent

WeContent Days este un eveniment satelit al festivalului WeContent, ce are drept scop promovarea tendintelor si a subiectelor de interes din domeniul content marketingului in randul celor care impartasesc aceeasi viziune asupra viitorului si construirea in jurul WeContent a unei comunitati de creatori, specialisti si sustinatori ai unei strategii de continut valoroase, unitare, care sa ajute la obtinerea de rezultate pe termen lung. Primele doua evenimente WeContent Days au avut loc in 2020, exclusiv online.

Festivalul WeContent are loc la Palatul Stirbey, in perioada 26-27 mai. Biletele sunt disponibile pe wecontent.eu, iaBilet, Eventim, Myticket sau contactand organizatorii la info@wecontent.eu.

###

Despre WeContent

Fondat in 2018, WeContent este astazi prima platforma europeanade marketing menita sa informeze, sa inspire si sa educe in domeniul content marketing, insuficient explorat pe piata din Romania. WeContent a devenit un reper in acest domeniu, punand la dispozitia profesionistilor resurse de content marketing din toataEuropa.

Editiile din 2018 si 2019 au adus impreuna mai bine de 20 de experti si un public format din peste 800 de persoane, iar in 2020, in contextul pandemiei, WeContent a avut peste 600 de participanti la cele doua editii online. In 2021 a fost planificata o transformare de amploare a proiectului, astfel ca, anul acesta, Romania gazduieste primul festival WeContent si devine, timp de doua zile, centrul universului european in content marketing.