Galerie FOTO: Aproape 800.000 de euro pentru copii, la Festivalul Brazilor de Craciun

festivalul brazilor de craciun
1
De Andreea Raicu
7 dec. 2018

Editia de majorat a Festivalului Brazilor de Craciun a reusit sa adune, intr-un gest formidabil de solidaritate, suma de 770.000 de euro, fonduri care vor fi utilizate in cele 29 de programe Scoala dupa Scoala dezvoltate de Salvati Copiii Romania.

In primele 17 editii de pana acum ale Festivalului Brazilor de Craciun, Salvati Copiii a strans fonduri in valoare de 4.547.800 euro, bani care au sprijinit integrarea educationala pentru 34.485 de copii.

Am fost alaturi de Festivalul Brazilor de Craciun inca de la inceput, prin diverse moduri: am avut onoarea de a prezenta brazii designerilor in mai multe ocazii, iar pentru editia din 2009, am creat alaturi de Irina Schrotter unul din brazii participanti la licitatie.

Mai mult decat atat, acum mai bine de 7 ani, am avut onoarea de a fi invitata sa fac parte din board-ul de organizare al acestui festival, lucru care ma bucura enorm. Acum 18 ani, cand a avut loc prima editie a acestui eveniment unic, nu mi-as fi imaginat ca voi ajunge sa fiu membra a board-ului si sa prezint aceasta gala.

Este o onoare si o bucurie pentru mine sa pot ajuta la strangerea de fonduri anuala, mai ales ca eu m-am implicat in programul Scoala dupa Scoala, organizat de Salvati Copiii, predand limba engleza unor copii cu varsta cuprinsa intre 6 si 12 ani.

A fost o experienta absolut fascinanta, pentru ca m-a facut sa inteleg dorinta acestor copii de a invata si de a se integra in societate. Facand o paralela cu noi, cei care avem toate conditiile si posibilitatile de a merge la scoala si totusi de multe ori ne plangem si spunem ca nu ne place, ei ar fi facut orice sa poata sa mearga la scoala.

Acest lucru este cu atat mai important avand in vedere cat de ingrijoratoare sunt statisticile. In perioada 2010-2017, intre 25.000 si 35.000 de copii au abandonat, anual, invatamantul primar si gimnazial, conform statisticilor INS. Numai in anul școlar 2016-2017, 26.850 de copii au parasit scoala, inainte de incheierea ciclului gimnazial.

Anul acesta am prezentat evenimentul alaturi de Amalia Nastase, buna mea prietena, si ma simt fericita sa va anunt ca a fost o seara memorabila! Brazii conceputi si donati de catre designeri celebri din Romania au fost licitati cu sume cuprinse intre 3.000 de euro si 137.000 de euro, de companiile care și-au asumat sprijinirea activa a programelor Scoala dupa Scoala derulate de Salvati Copiii.

Ma bucur sa vad ca tot mai multi designeri – Malvina Cervenschi, Rhea Costa, Louis Vuitton, Venera Arapu, Omid Ghanadi, Doina Levintza (ea creeaza un brad in fiecare an, fara exceptie, oricat de ocupata ar fi) – si companii se implica an de an si isi dau seama cat de important este viitorul tinerei generatii.

Cel mai licitat brad al serii a fost creat de Dhaniel Nora – Purple Flowers, cu sprijinul Sephora, achizitionat cu suma de 137.000 euro de catre LIDL Romania ai Kaufland Romania.

Celelalte companii importante care au contribuit la fondul educatiei prin achizitionarea brazilor sunt: Catena, Romanian Business Consult, Banca Comerciala Romana,  Carrefour, Deutsche Leasing Romania, AV Investments si Club Med.

Le multumim lor si tuturor sponsorilor, dar si Gabrielei Alexandrescu, cea care in fiecare an ne mobilizeaza si are o forta fantastica sa faca aceste programe sa devina realitate.

Va las mai jos cateva imagini care surprind esenta acestei seri magice!