3 categorii de oameni pe care sa ii ignori la job, potrivit unui psiholog

1
De Alice Papuc
2 sept. 2024

Atunci cand iti doresti sa avansezi la locul de munca, este important sa nu te lasi prinsa in drama celor din jurul tau.

Adevarul pe care cei mai multi dintre noi incercam sa il ignoram este acela ca oamenii care se afla intr-un mediu profesional pot avea un impact direct asupra modului in care tu vei evolua in cariera. Cu toate acestea, exista anumite strategii pe care le poti adopta astfel incat sa iti urmezi calea cu succes. In acest sens, Julian Cole, trainer, iti impartaseste care sunt acele 3 categorii de oameni pe care sa ii ignori la job:

@strategytips

3 People To Ignore At Work 👉 Join my free workshop tomorrow on 4 Surprising ChatGPT Tricks For Strategists. If this is relevant to you, sign up with the link in my bio. #communication #meetings #communicationskills #strategicthinking #strategiccommunicatio #corporatelife

♬ original sound – Julian Cole | Strategy Trainer – Julian Cole | Strategy Trainer

Departamentul de resurse umane

Angajatilor li se spune adesea sa mearga la HR daca au probleme la locul de munca, dar din perspectiva lui Cole, HR-ul exista pentru a sprijini compania, si nu pe angajatii care lucreaza acolo. „Interesul lor principal este pentru ei insisi si pentru companie, iar tu esti pe locul doi”, continua acesta.

Exista chiar si un studiu in acest sens realizat de Harvard Business Review, care releva ca 37% dintre angajati cred ca HR-ul sprijina mai degraba compania decat pe ei.

Problemele de la locul de munca pe care angajatii se simt confortabil sa le discute cu HR-ul sunt, in general, legate de politici sau de respectarea reglementarilor, cum ar fi hartuirea sexuala, etica si discriminarea. Angajatii au raportat ca se simt mai putin confortabil sa aduca in discutie preocupari sociale sau culturale, precum conflictele interpersonale sau problemele legate de modul in care managerii din companie aleg sa comunice.

Oamenii barfitori de la birou

Pe urmatorul loc in lista realizata de Cole se afla persoanele care se ocupa doar cu barfa. “Daca discuta despre altii alaturi de tine, cel mai probabil va discuta si despre tine”, spune o veche vorba. Iar acest lucru este cat se poate de adevarat chiar si intr-un cadru profesional, potrivit celor sustinute de Cole.

Stim cu totii cat de tentant este sa vorbesti despre alti oameni, mai ales despre colegii de munca, doar pentru ca aduce putin entuziasm intr-un program de lucru monoton. Cu toate acestea, asa cum explica Cole, implicarea in fel si fel de barfe te poate prinde intr-o capcana din care iti este greu sa iesi. Iar acesta nu este deloc un lucru dezirabil, mai ales atunci cand discutam despre locul tau de munca.

Trei intrebari dure pe care sa ti le pui daca vrei sa ai succes in viata

Oamenii toxici care si-au dat demisia

„Cand o persoana toxica demisioneaza, distanteaza-te cat mai mult posibil,” isi sfatuieste Cole audienta. „Adesea, acestia sunt dispusi la orice compromis, deoarece nu le mai pasa de absolut nimic, si sunt dispusi sa te arunce imediat in gura lupului”.

Crede-ma, stiu ca atunci cand un coleg toxic pleaca din companie, poate fi tentant sa ai ultimul cuvant. Totusi, Cole crede ca e mai bine sa lasi acea persoana sa plece fara a te implica in dramele pe care le-a creat, doar pentru a-ti proteja pozitia si reputatia. Astfel, ramai concentrata pe ceea ce este cu adevarat important, si nu lasi zgomotul din jur sa te afecteze.

Foto: freepik.com