Rutina profesionala zilnica este un factor decisiv pentru cariera ta. Lipsa unui plan te poate face sa pierzi sirul sarcinilor, astfel depasind deadline-uri sau supraincarcandu-te pana la extenuare.
Cele mai grave afectiuni provocate de sedentarism
In mod similar, un plan mult prea riguros te poate face prea rigida si te poate determina sa ratezi oportunitati spontane ce se ivesc din cand in cand.
Iata care sunt cei 5 pasi pentru o rutina profesionala zilnica de succes!
1. Planifica-ti sarcinile pentru a doua zi in fiecare seara
Nu lasa nicio zi sa se incheie fara sa trasezi o directie generala pentru ziua urmatoare. Este o regula de aur, care te poate ajuta sa lucrezi eficient si chiar sa iti ramana timp pentru acele task-uri personale pe care le tot amani.
Inainte sa inchizi laptopul la final de program, verifica-ti lista cu prioritati si stabileste de ce te vei ocupa a doua zi, atat dimineata, cat si in cursul zilei de munca. Astfel, vei incepe sarcinile in forta, fara a pierde timp pretios cu organizarea.
2. Trezeste-te la ora potrivita in fiecare dimineata
Stim ca butonul de amanare a alarmei este foarte tentant, insa apasarea lui constanta nu iti aduce absolut niciun beneficiu. Ba dimpotriva!
Ele sunt zodiile care isi asuma responsabilitati prea multe, potrivit astrologiei
Specialistii spun ca unul dintre cele mai sanatoase obiceiuri profesionale este trezitul la aceeasi ora, in fiecare zi.
Facand acest lucru, iti vei obisnui organismul sa se activeze inca de dimineata, el stiind deja ca ziua de lucru incepe mereu la aceeasi ora. Astfel, vei fi energica pe toata durata zilei si nu vei avea probleme de concentrare.
Daca poti, incearca sa respecti ora de trezire chiar si in weekend. Vei observa ca esti mai productiva, plina de viata si ai mai mult timp pentru activitatile tale preferate!
3. Concentreaza-te pe cel mai important task in prima parte a zilei
Asemenea alarmei de dimineata, acea sarcina complicata si neplacuta este numai buna de amanat de la o ora la alta.
Cat de fericite sunt femeile cu locurile lor de munca?
Cu toate acestea, studiile arata ca persoanele care prioritizeaza cel mai greu task au o productivitate crescuta in restul zilei si reusesc sa rezolve mai repede si mai usor restul sarcinilor.
4. Ia o pauza pentru fiecare ora lucrata fara distractii
Daca vrei sa ai o rutina profesionala zilnica, este momentul sa iti structurezi ceva mai bine orele de lucru. Incearca sa eviti munca prelungita, fara pauze, caci aceasta duce la epuizare.
In schimb, seteaza-ti un timer si, dupa fiecare ora lucrata, acorda-ti o pauza de 5-10 minute. Ridica-te de la birou, bea apa si, cel mai important, indeparteaza-ti privirea de ecrane. Te vei intoarce revigorata si gata de o noua ora productiva!
5. Deleaga responsabilitatile excesive si refuza-le pe cele imposibile
Unul dintre cele mai nocive obiceiuri profesionale este acceptarea sarcinilor in exces. Chiar daca vrei sa faci totul perfect si sa te ocupi de absolut fiecare aspect al proiectelor tale, uneori este bine sa delegi o parte din treburi.
In acest mod, vei reusi sa iti canalizezi energia in cea mai importanta directie, iar colegii tai te pot ajuta sa duci la bun sfarsit celelalte parti. Colaborarea este benefica atat pentru performanta ta, cat si pentru calitatea rezultatelor!
Foto: Unsplash.com