Dozeaza-ti timpul: 4 metode eficiente de a te organiza mai bine

1
De Alice Moisescu
30 dec. 2018

Indiferent ca este vorba de organizarea timpului liber sau a celui petrecut la serviciu, tiparul este asemanator. Difera doar activitatile si timpul pe care il aloci pentru ele.

Prioritizarea este cheia, spun expertii. Daca nu ne prioritizam activitatile, ni se va parea ca nu avem suficient timp pentru tot ce ne-am dori sa facem.

Vei vedea ca prioritizarea este esentiala in fiecare din metodele urmatoare de gestionare a timpului.

Tot ce ai de facut este sa te gandesti care sunt activitatile care iti aduc cele mai mari beneficii, mai ales pe termen lung. Cu ele ar trebui sa iti incepi ziua.

4 metode constructive pentru organizarea timpului

1. Ia lucrurile pe rand

Pentru o perioada de cateva luni sau un an incearca sa iti dedici timpul unui singur proiect, obiectiv sau scop. Alege ce e mai important pentru tine si dedica-te in totalitate acelui target. Toti oamenii de succes sustin ca este cea mai buna varianta de a te concentra pe deplin si de a avea rezultate.

2. Impartirea procentuala a timpului

Presupune sa iti prioritizezi activitatile. Spre exemplu, 40% din timpul disponibil celei mai importante dintre ele, urmatoarei 30%, apoi 20% si 10%.

Metoda este potrivita indeosebi in organizarea timpului la serviciu. De pilda, ordinea sarcinilor unui antreprenor sau ale unui manager pot fi: imbunatatirea relatiilor cu clientii si cresterea numarului lor, PRIORITAR, sporirea calitatii produselor si serviciilor, SECUNDAR si cresterea eficientei productiei, TERTIAR.

3. Incepe cu ce e important

In acest caz trebuie sa rezolvi mai intai ce e urgent si important. Fii flexibil! Incearca sa fixezi in timp activitatile prioritare, dar jongleaza si cu treburile scurte. Spre exemplu, poti spala masina sau poti face piata in timp ce copilul e la inot.

4. Proiecte paralele

Daca esti ocupat, dar nu intr-atat precum o tanara mamica, ti se potriveste de minune metoda. Unii oameni nu se pot ocupa de un singur proiect pe o perioada lunga, fiind nevoiti sa lucreze in paralel la mai multe. Ei ar trebui sa aloce cate 2-3 zile unui task, apoi 2-3 zile altuia, in functie de cate obiective vor sa atinga in acelasi timp.

Poti incerca si tu, pe rand, fiecare dintre aceste metode si ai sa vezi ce ti se potriveste cel mai bine. Ori, sa le adaptezi programului tau si obiectivelor tale astfel incat sa obtii rezultate mai bune.

Foto: Shutterstock.com