Noile reglementari din Norvegia lupta cu standardele de frumusete nerealiste de pe platformele de socializare pentru a reduce dismorfia corporala cu care se lupta foarte multi tineri in prezent. Modificarile aduse Legii de marketing din 2009 le impune influencerilor sa dezvaluie atunci cand o fotografie inclusa intr-o postare promotionala este retusata astfel incat sa le perfectioneze trasaturile faciale sau forma corpului.
Conform modificarilor aduse de Ministerul Norvegian al Copilului si Familiei, adoptate cu un numar considerabil de 72 de voturi, reclamele ce contin modificari ale dimensiunii corpului, formelor sau a pielii vor fi marcate cu o eticheta standardizata, realizata de minister. Aceasta lege le vizeaza pe vedete si influenceri care „primesc orice plata sau alt beneficiu” dintr-o postare pe social media. Modificarile nu vor acoperi doar imaginile in care buzele, talia si muschii sunt exagerate dupa realizarea fotografiei, ci si cele create cu un filtru. Incalcarile legii se vor pedepsi cu amenzi mari, iar in cazuri extreme cu inchisoarea.
Autoritatile spera ca aceasta lege va aduce mai multa claritate cu privire la ce inseamna de fapt frumusetea autentica, descurajandu-i pe agentii de publicitate sa creeze standarde nerealiste de frumusete, standarde care afecteaza mental si emotional milioane de tineri. Cu toate acestea, Ministerul recunoaste ca legea poate fi dificil de aplicat, deoarece nu este intotdeauna usor de spus cand a fost editata o imagine.
6 conturi de Instagram sincere, care arata realitatea: Te vor ajuta sa iti iubesti mai mult corpul
„Avem nevoie de legea asta”, a spus Madeleine Pedersen, 26 de ani, influencer pe Instagram din Norvegia.
„Sunt atat de multi oameni nesiguri in ceea ce priveste corpul sau fata lor”, spune ea. „Si eu m-am luptat cu probleme ale imaginii de sine in trecut, din cauza pozelor de pe Instagram. Iar cel mai trist este ca nici macar nu stiu daca fotografiile acelor fete care m-au facut sa ma simt nesigura si complexata erau sau nu editate. Avem nevoie de transparenta, avem nevoie de aceasta lege”, a adaugat ea.
Abdomen mai plat, buze mai voluminoase, piele mai neteda.
Atunci cand ne uitam la sute de poze pe Instagram, nu e usor sa ne dam seama daca reprezinta realitatea sau daca au fost editate. Nu e de mirare ca, mai mult ca niciodata, tinerii (si nu numai) sufera de stima de sine scazuta si imagine de sine negativa, dar si de obsesia comparatiei. Ne comparam cu femeile incredibil de frumoase de pe social media, fara sa luam in calcul faptul ca acel standard de frumusete ce ni se impune este imposibil de atins, pentru ca nu reprezinta realitatea.
Vezi această postare pe Instagram
Ce e de facut?
Mai presus de o lege care sa te protejeze, retine ca trebuie sa te protejezi tu insati. Analizeaza felul in care te simti dupa ce stai pe Instagram si constientizeaza-ti emotiile. Esti trista, deprimata, revoltata, furioasa, dezamagita de tine? Ai tendinta sa te compari cu alte femei si sa te pui la pamant pentru ca nu arati ca ele?
Daca raspunsul tau este da, atunci timpul petrecut pe retelele sociale este toxic pentru tine. Foloseste Instagram sau orice alta retea de socializare pentru a te motiva si a te conecta cu ceilalti, pentru a afla informatii pretioase. Incepe sa elimini din feed-ul tau paginile care te fac sa te simti rau si sa le adaugi pe cele care iti dau o stare buna si te motiveaza.
Da, sunt multe conturi cu fotografii extrem de retusate si care nu comunica sincer acest lucru, dar vei gasi si conturi cu femei care isi arata corpul real, asa cum e el, cu „imperfectiunile” sale frumoase, care il fac unic.
Vezi această postare pe Instagram
De exemplu, @danaemercer si @hayleymadiganfitness sunt doua femei incredibile care ma aduc cu picioarele pe pamant atunci cand am nevoie de asta.
Vezi această postare pe Instagram
In loc sa te pui pe tine la pamant, invata sa privesti cu scepticism perfectiunea de pe social media – nu pentru ca esti invidioasa, „acra” sau nesigura, ci pentru ca te iubesti, te valorezi si iti protejezi trasaturile tale unice.
Foto: Instagram/@madisonbeer