Ce sa faci atunci cand te simti coplesita si obosita din cauza jobului: 5 strategii care chiar functioneaza

1
De Irina Constantin
30 iul. 2021

Ai observat ca in ultimul timp esti din ce in ce mai putin entuziasmata la birou?

Poate ca se intampla de foarte multe in viata ta profesionala sau, pur si simplu, taskurile sunt interminabile si esti extenuata. Oricare ar fi cazul, daca nu confrunti problema, poti avea de-a face cu un burnout serios.

De aceea, atunci cand observi ca esti coplesita din cauza jobului mult prea solicitant, este momentul sa treci la actiune. Cu cat mai repede, cu atat mai bine!

Iata ce sa faci cand esti coplesita de job, pentru a reduce oboseala si pentru a-ti reveni cat mai repede!

1. In primul rand, accepta ca esti coplesita

De multe ori, ezitam sa recunoastem si sa spunem cu voce tare ca nu mai putem. Daca am face asta, probabil ca managerul sau colegii ne-ar judeca, nu-i asa?

Ei, bine, nu este intotdeauna cazul. Cand esti coplesita si vrei sa-ti revii, primul pas este sa accepti tu, fata de tine insati, ca esti epuizata. Odata ce faci acest lucru, vei fi pregatita sa cauti solutii si sa nu te complaci intr-o situatie care iti dauneaza.

Muschiul intuitiei se poate antrena prin acest exercitiu simplu, dar revelator

2. Nu intra in jocul „Sunt foarte ocupata si ma mandresc cu asta!”

Multe persoane cred ca, daca sunt ocupate tot timpul, sunt mai importante sau mai valoroase. Nu lasa aceasta idee sa te defineasca. O persoana cu adevarat libera si implinita nu este tot timpul prinsa in taskuri infinite, in sedinte si in proiecte obositoare. Din contra, ea are timp pentru sine, pentru familie si pentru prieteni.

3. Descarca-ti emotiile in fata unui coleg in care ai incredere

Ce sa faci cand esti coplesita de job? Uneori, este suficient sa nu pastrezi sentimentele neplacute in interiorul tau, ci sa te descarci in fata unei persoane care te poate intelege. De exemplu, o colega empatica, pe care o cunosti bine si alaturi de care obisnuiesti sa iesi in pauzele de pranz sau de cafea.

Descarca-te, spune ce ai pe suflet si lasa-te sa eliberezi emotiile si gandurile care nu iti dau pace. Poate ca veti gandi impreuna niste solutii sau, pur si simplu, veti empatiza. In orice caz, te vei simti mult mai bine!

4. Nu mai accepta proiecte sau taskuri suplimentare

Daca te simti de-a dreptul epuizata, trebuie sa inveti sa refuzi si mai multa treaba de facut. Chiar daca ai vrea sa accepti fiecare provocare si sa dovedesti ca poti face orice, atunci cand e prea mult, e timpul sa spui stop.

Cum sa te reimprietenesti cu chipul tau real, fara filtre, intr-o lume influentata de social media

Nu trebuie sa refuzi sau sa spui „nu” direct. De exemplu, cand cineva iti propune sa te ocupi de ceva suplimentar, poti oferi urmatoarea replica: „Sigur, mi-ar placea sa ma ocup de asta. Ai vrea sa ne uitam impreuna pe agenda mea si sa reprioritizam taskurile?”. Astfel, nu va trebui sa iti asumi mai multe taskuri, ci doar sa le reprioritizezi.

5. Incearca sa iti dai seama ce este temporar si ce nu

Ce sa faci cand esti coplesita de job si nu vezi nicio iesire din situatie? Intreaba-te daca acest context incomod este temporar sau nu. Uneori, poate fi vorba doar despre o perioada mai aglomerata, care va trece destul de repede si in urma careia iti vei reveni destul de usor. Alteori, este vorba despre un mediu de lucru toxic, din care ar fi mai bine sa iesi.

Determina care este situatia ta si apoi actioneaza in consecinta. Fii rabdatoare si asteapta sa treaca perioada incarcata sau, dimpotriva, paraseste mediul toxic.

Foto: Unsplash.com.