In cultura noastra, intoarcerea la birou dupa concediu este o adevarata drama. Ea reprezinta sfarsitul libertatii si inceputul anxietatii, al sarcinilor interminabile si, eventual, al orelor intregi petrecute in trafic sau in meetinguri pe Zoom.
Chiar daca ai mai sta cateva zile in pat, uitandu-te la filme si mancand pizza, tranzitia catre rutina obisnuita poate fi destul de lina. Nu trebuie sa urasti ziua de luni, ci doar sa o abordezi cu o strategie potrivita!
Intoarcerea la birou dupa concediu: 5 tips & tricks pentru o tranzitie lina
1. Incepe sa te organizezi din nou
Stim ca este greu la inceput, dar organizarea temeinica te va ajuta enorm sa mergi la birou cu bucurie, fiind odihnita si binedispusa. Incepe din nou sa iti pregatesti micul dejun de seara si sa iti lasi hainele pentru a doua zi pe umerase, in acelasi loc.
Astfel de rutine te vor ajuta sa reintri in ritmul obisnuit mai repede decat crezi, chiar daca, in prezent, vacanta este singurul lucru la care vrei sa te gandesti.
2. Nu iti stabili obiective imposibile
La intoarcerea la birou dupa concediu, fiecare dintre noi isi seteaza obiective imense. Nici nu ai deschis bine laptopul si deja vrei sa citesti toate mailurile, sa raspunzi fiecaruia in parte, apoi sa rezolvi o multime de taskuri, din prima zi.
Chiar daca e minunat sa fii productiva, cel mai probabil, aceste asteptari uriase te vor face sa fii dezamagita la finalul zilei. Nu uita ca de-abia te-ai intors si chiar nu trebuie sa rezolvi toate problemele aici si acum. Lasa-te sa intri usor in ritm, pas cu pas. Nu uita sa respiri!
3. Ia-ti o saptamana de acomodare
Dupa cum spuneam, nu este nevoie sa faci totul imediat ce ai deschis laptopul sau ai ajuns la birou. Chiar daca s-au adunat multe sarcini si proiecte in perioada in care ai fost plecata, ai suficient timp sa te ocupi de toate.
Pentru inceput, stabileste ca prima saptamana de revenire la birou sa reprezinte o saptamana de acomodare. Luni poti verifica mailurilile, marti le poti sorta si poti incepe sa raspunzi la ele, miercuri poti avea o sedinta cu echipa, iar joi si vineri te poti ocupa de taskurile propriu-zise.
4. Reconecteaza-te cu echipa ta
Stim ca esti nerabdatoare sa treci la treaba sau, din contra, nu ai deloc chef de munca. Indiferent de caz, o cafea bauta alaturi de colegi te poate ajuta foarte mult.
In cazul in care vrei sa intri in ritm cat mai repede, colegii tai te pot pune la curent cu noutatile, in timp ce tu le poti povesti cum a fost in vacanta. Win-win!
In cazul in care nu ai nici cea mai mica urma de motivatie, iesi la pranz cu echipa ta si stati un pic de vorba. Vei incepe sa fii recunoascatoare pentru colegi si pentru jobul tau, iar cheful de munca isi va face si el aparitia in scurt timp!
5. Cere ajutor
Daca ai lipsit de la birou mai mult de o saptamana, este normal sa te simti debusolata si sa nu fii la curent cu proiecte, taskuri sau probleme nou aparute. Nu te ambitiona sa rezolvi totul pe cont propriu!
Mai degraba, roaga-ti colegii sa iti faca un update, intr-o sedinta pe Zoom sau la o cafea, luni dimineata. Totodata, daca te simti coplesita de sarcinile adunate cat timp ai fost in concediu, nu iti fie rusine sa ceri, din nou, ajutor. Cu siguranta, echipa ta va fi bucuroasa sa te sustina!
Foto: Unsplash.com