Poate ca, la inceput, lucratul de acasa era nou, placut si un prilej perfect de a te relaxa mai mult si de a te simti confortabil zi de zi. In prezent, dupa nenumarate luni petrecute la acelasi birou, cu aceeasi cana de cafea, simti nevoia sa schimbi ceva. Nu te mai poti concentra, te plictisesti repede, devii irascibila si ti-ai dori din tot sufletul sa revii la birou, alaturi de colegi.
Daca te regasesti in aceasta situatie si nu stii ce sa faci, te intelegem perfect. Chiar daca esti nevoita sa lucrezi in continuare din propria locuinta, poti face lucratul de acasa mai placut cu ajutorul trucurilor de mai jos.
Cum sa faci lucratul de acasa mai placut: 5 trucuri pentru a da refresh rutinei
1. Schimba punctul de vedere
La propriu. Daca poti, schimba pozitionarea scaunului de birou sau chiar a biroului, pentru a modifica macar putin privelistea. Daca, pana acum, nu vedeai fereastra atunci cand lucrai, poate acum poti sa faci cateva modificari in camera, astfel incat sa ai acces la lumina naturala si sa vezi pe geam copacii si cerul.
2. Introdu o bautura noua in meniu
Cel mai probabil, bei aceeasi cafea simpla sau cu lapte in fiecare dimineata. Din aceeasi cana preferata. Ce ar fi daca, de data aceasta, ai face o mica schimbare? Adauga putina scortisoara in cafea, foloseste alt indulcitor (sirop de curmale in loc de zahar?), incearca un sortiment diferit de lapte vegetal (cocos in loc de migdale, quinoa in loc de ovaz).
In caz ca vrei o schimbare si mai mare, incepe sa folosesti o cana diferita sau cumpara-ti una noua, care sa-ti placa la nebunie. Par lucruri mici, dar efectul este chiar puternic. Daca nu ne crezi, incearca!
3. Decoreaza-ti altfel biroul
Unele persoane isi tin pe birou doar laptopul, mouse-ul, agenda si paharul cu apa. Altele isi transforma spatiul de lucru intr-un adevarat altar. Daca nu faci parte din a doua categorie, poate ca este momentul perfect sa transformi si tu lucratul de acasa intr-o activitate speciala, pretioasa si valoroasa.
Pune-ti pe birou obiectele de decor preferate, fie ca este vorba de lumanari parfumate, suveniruri din calatorii, fotografii sau carti. Vei vedea cum spatiul va capata o noua aura!
4. Imprieteneste-te cu agendele si post it-urile
Organizarea eficienta la birou este extrem de importanta pentru nivelul tau general de motivatie. Cu cat te organizezi mai bine si intr-un mod cat mai placut, cu atat vei avea mai multa energie sa muncesti si sa tai lucruri de pe lista to do.
Asadar, ia-ti o agenda noua, cu sectiuni care te ajuta sa pastrezi totul organizat, cateva post it-uri colorate sau chiar o tabla pe care poti scrie cu marker sau creta. Zilele la birou vor deveni mult mai placute si mai usoare!
5. Programeaza-ti activitati in serile din timpul saptamanii
Uneori, chiar daca biroul tau este un spatiu placut, ai nevoie de mai multa motivatie. O poti obtine organizand diverse activitati in serile de luni pana vineri: intalniri cu prietenii in oras, vizite la tine sau la prietena ta acasa, cine organizate in gasca sau macar un video call cu cineva drag.
Astfel, vei lucra cu spor si entuziasm, stiind ca ziua nu se va termina, pur si simplu, intr-o nota plictisitoare.
Foto: Pexels.com