Acest albastru indigo te duce cu gandul la constanta si la eleganta clasica: cerul la amurg, un costum impecabil, ape linistite sau un bol de afine bine coapte.
Nuanta selectata anul acesta este interesanta, avand in vedere istoria francizei, care a inceput acum 20 de ani, in 1999. In acel an, culoarea aleasa a fost Cerulean, o nuanta senina care reprezenta bucuria intrarii intr-un nou mileniu si oferea un pic de liniste pentru a calma anxietatile care au precedat anii 2000.
Impactul acestei nuante in anul acela a fost mare, nascand un adevarat zeitgest cultural, de la industria de decoratiuni interioare pana la cea de moda; ca referinta, gandeste-te la monologul personajului Miranda Priestley din filmul The Devil Wears Prada (interpretata de Meryl Streep), in care descrie diferitele nuante de albastru – culoare ce domina o industrie globala.
Asa ca poate nu ar trebui sa ne surprinda ca acum, cand decada se incheie si alta incepe, Pantone reviziteaza aceasta culoare.
„Acum, ca si atunci (in 1999), avem acelasi sentiment de entuziasm in ceea ce priveste ce se intampla la nivel global in cultura. Am ales Classic Blue pentru ca e o nuanta plina de calm si incredere. Aduce oamenii aproape”, a spus Laurie Pressman, vice presedinte al Institutului Pantone, intr-un interviu pentru TIME.
Pressman a mai spus ca au simtit ca aceasta culoare accentueaza responsabilitatea, increderea, credibilitatea si constanta, trasaturi pretuite intr-o lume ce traieste in viteza. Tot ea a mai spus ca acest albastru intens reprezinta culoarea cerului la apus, un exemplu potrivit pentru a explica de ce este o nuanta cu care atat de multi oameni rezoneaza.
„Cerul la apus nu e acel albastru de miez de noapte; e ganditor, dar nu e atat de adanc si de misterios. Reprezinta sentimentul anticiparii, faptul ca la apus ziua inca nu s-a incheiat. Te gandesti la ce urmeaza, la ce te asteapta; te linisteste, dar te pune si pe ganduri. Accentueaza dorinta noastra pentru fundatii care ne ancoreaza, pe care putem construi, mai ales acum ca trecem intr-o noua era. Toti privim acest cer albastru si ne e familiar.”
Intr-adevar, nici ca putea fi aleasa o culoare mai potrivita in acest moment in timp
Nu are gen si nu are sezon – e accesibila si dezirabila pentru orice om. In plus, poate fi obtinuta natural din plante si vopseluri, ceea ce inseamna ca e o culoare ce se aliniaza bine cu miscarea de sustenabilitate, fiind un ecou al nuantei Living Coral, aleasa pentru anul 2019.
Si desi unii oameni o asociaza cu nostalgia si conventia, Pressman spune ca te duce cu gandul la mostenire, dar in cel mai contemporan sens al cuvantului, si de aceea arata atat de bine atat in tinutele de strada, cat si in cele high fashion.
„Ne reintoarcem la clasic pentru ca totul e haotic in lume. Asta nu inseamna ca vrem sa facem lucrurile asa cum le faceam in trecut, ci ne dorim sa le interpretam”, a mai spus Pressman.
Foto: PR