Ideea unui interviu in exclusivitate din partea Netflix cu Nic Collins, coordonatoarea departamentului de coafura si machiaj, m-a bucurat enorm, pentru ca aceasta a fost partea mea preferata din serial. Coafurile sunt de-a dreptul spectaculoase, iar machiajele m-au inspirat. Iti las mai jos detalii picante, direct de la sursa:
Povestiti-ne despre felul in care ati ajuns sa va implicati in acest proiect si despre abordarea dumneavoastra initiala in privinta coafurilor si a machiajului din REGINA CHARLOTTE. Ati folosit ca punct de plecare estetica din BRIDGERTON?
NIC COLLINS: Am fost intrebata daca as fi interesata sa ma ocup de coafura si machiaj pentru serialul REGINA CHARLOTTE. Mi s-a spus ca va fi un serial inrudit cu BRIDGERTON. Imi placuse BRIDGERTON si urmarisem deja primul sezon. Sezonul 2 nu aparuse inca, asa ca nu stiam nimic despre el. Cateva personaje din serialul initial apar si in REGINA CHARLOTTE, asa ca a fost important sa le analizez infatisarea din BRIDGERTON, pentru ca, ulterior, sa adaptez estetica respectiva pentru serialul de fata. Povestea din REGINA CHARLOTTE este complet diferita, iar actiunea are loc inainte de evenimentele din BRIDGERTON, asa ca a fost necesara o ampla documentare despre secolul al XVIII-lea. In perioada respectiva se purtau frecvent peruci, asa ca a fost nevoie sa ne gandim foarte bine cum vom folosi acest detaliu, inclusiv daca toata lumea sau doar o parte din distributie va purta peruci si cum anume vom lucra cu ele. In afara de documentare, ne-am gandit cum am putea adapta elementele din perioada respectiva pentru a obtine o versiune mai moderna si mai potrivita cu serialul REGINA CHARLOTTE, care este derivat din BRIDGERTON. Asa ca, da, am urmarit cu atentie cele doua sezoane din BRIDGERTON ca sa putem corela estetica din REGINA CHARLOTTE cu elementele din serialul initial.
Vezi această postare pe Instagram
Ce rol au avut texturile in felul in care ati abordat coafurile si machiajul?
COLLINS: Textura a fost, probabil, elementul cel mai important pentru toate perucile pe care le-am folosit. Am vrut ca acestea sa respecte stilul din secolul al XVIII-lea, dar am vrut si sa aiba un aspect mai contemporan. Ne-am dorit sa cream un stil unic, care sa aminteasca de zilele noastre datorita tipurilor de bucle. Am vrut sa folosim impletituri si, de asemenea, sa includem toate tipurile de texturi de par autentice, de la buclele cele mai dese, la parul cel mai drept si mai neted. Ne-am dorit ca toate aceste texturi sa fie reprezentate in mod egal pe ecran. A fost foarte important pentru noi sa reusim acest lucru.
Cum ati obtinut toate acele texturi diferite in cazul perucilor?
COLLINS: Pentru a crea bucle si texturi, am folosit multe bigudiuri din lemn. Am ales marimi diferite, de la bigudiuri subtiri ca niste bete de chibrit pentru buclele foarte, foarte dese, pana la cele mai mari, de 10 centimetri, pentru buclele lejere. Apoi am uscat perucile in cuptoare speciale. In plus, in interior, am folosit schelete de sarma care sa mentina forma, asemanator modului in care se faceau perucile si in secolul al XVIII-lea.
Vezi această postare pe Instagram
Sosirea lui Charlotte in Anglia declanseaza Marele experiment, care permite acordarea de titluri nobiliare si pozitii de putere familiilor de culoare, intr-o incercare de a contopi cele doua mari grupuri din inalta societate. Cum a influentat acest fir narativ partea de coafura si machiaj?
COLLINS: De aceasta data, avem atat personaje din vechiul grup din inalta societate, cat si aristocrati inclusi recent in aceasta lume. N-am vrut sa folosim pudra in exces, asa cum se obisnuia in perioada georgiana. Pentru noi a fost important sa venim cu o abordare proprie. Noii aristocrati au intotdeauna culoarea originala a parului si, prin asta, se deosebesc vizual de cei din vechiul grup din inalta societate, care, desi nu au parul pudrat, poarta peruci argintii, cenusii sau crem, care amintesc de rigiditatea specifica perioadei. Noul se diferentiaza imediat de vechi, in conditiile in care nobilii mai vechi sunt rigizi si incorsetati de normele sociale, in vreme ce noua aristocratie are un aer proaspat, dominat de culori si nuante naturale. Pentru ca in timpul documentarii ne-a fost foarte greu sa gasim imagini autentice cu persoane de culoare avand coafuri caracteristice perioadei, am considerat ca este important sa cream propria noastra versiune bazata pe felul in care ne-am imaginat ca ar fi putut arata coafurile si machiajul acelor vremuri. Totul pare modern, pentru ca am inclus bucle spiralate si impletituri. Am folosit tot felul de coafuri pentru care, daca te uiti pe Instagram sau pe Pinterest, poti gasi diverse versiuni. Am analizat diverse coafuri contemporane, carora le-am dat mai mult volum, aproape ca pentru nunta, din dorinta de a obtine un aer georgian. De asemenea, am adaugat ceva mai multe suvite carliontate, care amintesc de stilul din perioada respectiva. A fost foarte important sa reusim sa dam coafurilor un aer actual, pastrand, in acelasi timp, si ceva din stilul epocii. Asadar, am inversat putin proportiile, in sensul ca am folosit mai degraba coafuri contemporane cu aer „de epoca” in loc de coafuri „de epoca” cu aer contemporan.
Ati folosit repere moderne pentru redarea acestui stil, de exemplu personaje din universul fictiunii, personaje istorice reale sau legende din cultura pop sau din filme si seriale?
COLLINS: Panourile noastre de inspiratie au fost pline de imagini foarte moderne pe care le-am folosit drepte referinte. Ca sa intelegem ce se intampla in prezent in universul coafurilor, ne-am uitat la ceea ce am considerat ca i-ar putea inspira pe oamenii obisnuiti. Ne-am uitat si la productii clasice de la Hollywood si la imagini din filme deja existente, a caror actiune este plasata in secolul al XVIII-lea. N-am vrut sa imitam ceva anume, pentru ca totul sa aiba un aspect cat se poate de unic. De multe ori, dramele istorice sunt tributare perioadei in care sunt facute. Daca te uiti la un film cu actiunea plasata in secolul al XVIII-lea, dar creat in anii ’60, vei percepe inclusiv ceva din aerul anilor ’60. Noi ne-am propus sa cream o estetica pe care eu o consider atemporala. Serialul nu este neaparat specific epocii si, desi imbraca o forma care aminteste de secolul al XVIII-lea, este plin de texturi moderne si imbina multe stiluri diferite. In plus, dupa ce sunt accesorizate cu bijuterii si privite in contextul costumului complet, coafurile capata un cu totul alt aer. Stilul specific fiecarei piese a fost foarte important, pentru ca ne-am dorit ca fiecare peruca sa fie unica si adaptata personajului care o poarta.
Povestiti-ne despre infatisarea reginei Charlotte pe parcursul serialului si, in special, despre colaborarea cu India Amarteifio care intruchipeaza versiunea mai tanara a personajului.
COLLINS: Am cunoscut-o pe India inainte de a incepe filmarile si am discutat despre personajul ei. Faptul ca serialul spune o poveste personala despre tineretea reginei Charlotte este important, asa ca a trebuit sa decidem daca tanara Charlotte va purta inca de la inceput acele peruci imense, pe care regina le poarta in BRIDGERTON sau daca va exista o evolutie in acest sens. India a fost fantastica, pentru ca avea o viziune foarte clara legata de modul in care isi dorea sa o intruchipeze pe regina Charlotte. Am stabilit de la bun inceput ca este important sa folosim texturi de par cu aspect natural, asa ca am recurs la peruci cu textura si culoarea parului Indiei. In serial apar doua tipuri de peruci, unul dintre acestea fiind perucile cu par natural. Toate perucile tinerei Charlotte sunt cu par natural. Am colaborat cu un peruchier care, practic, a innodat fiecare suvita intr-o plasa pentru a recrea parul natural al Indiei. Am folosit peruci pentru ca ar fi fost imposibil sa cream in fiecare dimineata acele coafuri pe parul natural al Indiei. Faptul ca i-am reprodus parul cu ajutorul perucilor ne-a permis sa ne jucam mai mult cu coafurile. In orice moment aveam mai multe peruci la dispozitie, asa ca puteam oricand sa facem modificari. In plus, a fost vorba despre evolutia ei catre perucile voluminoase. Nunta regala a fost primul moment pentru care am ales sa folosim o peruca voluminoasa, care sfida stilul perucilor gri sau in culori mai deschise, acceptat de societate. Am folosit nuanta ei naturala de par si o coafura afro specifica secolului al XVIII-lea, care au facut-o sa arate uluitor. Apoi am continuat calatoria cu balurile, pe parcursul carora perucile devin tot mai voluminoase si mai apropiate de cele purtate de regina Charlotte pe care o cunoastem din BRIDGERTON, din perioada Regentei.
Vezi această postare pe Instagram
Cum ati abordat machiajul tinerei Charlotte?
COLLINS: In privinta machiajului, am vrut sa pastram aspectul natural al Indiei si sa-i scoatem in evidenta tenul tanar si perfect. Am folosit numai tonuri discrete, care sa-i accentueze culorile naturale. Am creat un machiaj placut si subtil, care sa reflecte modul in care Charlotte isi face aparitia in serial in chip de tanara naiva si proaspat sosita intr-o lume complet noua. Am folosit nuante de roz si purpuriu si mult iluminator pentru a-i scoate in evidenta trasaturile. Toti actorii din distributie au un ten incredibil, asa ca am mentinut machiajul intr-o nota cat mai subtila. Pentru baluri si ocaziile importante, am adaugat ceva mai multa culoare pe buze si mai mult fard de obraz, cu mai mult rosu. Dar, in general, machiajul a fost destul de discret.
Cum ati diferentiat aspectul tinerei Charlotte de cel al reginei Charlotte pe care il cunoastem din BRIDGERTON?
COLLINS: Pentru regina Charlotte din BRIDGERTON, am decis inca de la inceput ca vom folosi aceeasi paleta de culori pentru toate perucile. Fiind vorba despre o poveste mai personala a reginei Charlotte, am ales tonuri de argintiu, gri inchis si alb si am folosit aceeasi paleta pe parcursului intregii evolutii a parului ei. Nu am vrut sa-i schimbam tot timpul culoarea perucii. Am cautat sa existe continuitate, in asa fel incat publicul sa stie ca este vorba despre parul reginei Charlotte din BRIDGERTON. Este uimitor cand vezi de fiecare data o alta peruca, dar iti ia ceva timp sa te obisnuiesti cu schimbarea. Perucile Goldei au fost lucrate special pentru ea si sunt absolut unice. A fost fascinant sa le cream. Am incercat sa includem in perucile ei mici detalii care au legatura cu ceea ce se intampla in scenele respective.
Vezi această postare pe Instagram
Povestiti-ne despre colaborarea cu Arsema Thomas in privinta infatisarii tinerei Agatha Danbury.
COLLINS: In BRIDGERTON, Lady Danbury poarta parul drept, asa ca a trebuit sa luam o decizie. Si-a indreptat Lady Danbury parul ca sa se conformeze regulilor societatii? A facut acest lucru inca de la inceput sau a fost ceva ce s-a intamplat pe parcurs? Am preluat un stil traditional din perioada secolului al XVIII-lea dar, si in acest caz, am pastrat culoarea naturala a parului Arsemei si am creat spirale compuse din inele frumos periate, ca sa putem sublinia evolutia lui Lady Danbury. In perioada Regentei din BRIDGERTON, isi poarta in continuare parul strans si ridicat, dar cu carlionti si bucle mai largi, spre deosebire de buclele mai stranse ale tinerei Agatha Danbury. Machiajul celor doua versiuni ale personajului este destul de asemanator. Am vrut sa ne asiguram ca publicul va face imediat legatura intre aceste doua ipostaze, asa ca n-am vrut sa schimbam prea mult aspectul, indiferent daca vorbim despre BRIDGERTON sau despre REGINA CHARLOTTE. Ne-am dorit ca oamenii sa-si dea seama cu usurinta ca este vorba despre acelasi personaj.
Cum ati corelat coafura tinerei Violet Ledger cu cea a lui Lady Violet Bridgerton din BRIDGERTON?
COLLINS: Si in cazul tinerei Violet Ledger, am pastrat aceeasi carare pe mijloc care creeaza o linie discreta a bretonului, precum si suvitele ondulate lejer, care pornesc catre spate. Am folosit aceste elemente pentru ambele versiuni. In plus, am recurs la aceeasi paleta cromatica pentru machiaj. Cand o privesti pe tanara Violet, o recunosti imediat.
Ce ne puteti spune despre unul dintre noile personaje din serial, printesa Augusta, pe care o regasim numai in cronologia din serialul REGINA CHARLOTTE? Cum ati colaborat cu Michelle Fairley pentru a-i defini infatisarea?
COLLINS: Michelle Fairley a fost uimitoare. Initial, am ales pentru ea o peruca argintie, dar, pana la urma, am renuntat. La fel ca in celelalte cazuri, am pastrat culoarea naturala a parului lui Michelle. Ne-am dorit un stil care sa fie grandios, sa inspire putere si sa reflecte pozitia si statutul ei social, asa ca am ales pentru Michelle o coafura inalta. Pentru ca avea deja o structura a fetei uimitoare, cu pometi proeminenti si un profil superb, inaltimea coafurii nu face decat sa alungeasca totul, sugerand statutul, puterea si aerul ei regal. In privinta machiajului lui Michelle, am recurs la o pudra discreta, desi, in general, am evitat aspectul pudrat. Pe tot parcursul serialului, am vrut sa pastram culoarea naturala a tenului pentru fiecare actor. Dar, comparativ cu restul personajelor, printesa Augusta are un aspect care aminteste in mai mare masura de stilul din inalta societate.
Cum ati colaborat cu Corey Mylchreest pentru a crea aspectul tanarului rege George?
COLLINS: Evident, Corey este fantastic. Ce pot sa spun? Am mers pe aspectul natural. Inainte sa inceapa sa lucreze la acest serial, avea parul lung, dar s-a hotarat sa se tunda. A trebuit sa decidem daca sa aiba parul lung, sa poarte peruca sau sa pastram parul scurt. Adesea in perioada respectiva, oamenii aveau parul mai scurt, dar purtau peruci pe deasupra. Am decis impreuna ca nu va purta peruca si ca isi va pastra parul scurt, iar acest lucru este foarte potrivit pentru personaj, pentru ca te lasa sa vezi dincolo de toata pompa cu care este asociat. In plus, este vorba despre versiunea mai tanara a lui George, care evolueaza catre statutul de rege al Angliei, asa ca eu cred ca aceasta frizura i se potriveste foarte bine.
Vezi această postare pe Instagram
Cum ati ales aspectul pentru Brimsley si Reynolds impreuna cu Sam Clemmett si Freddie Dennis?
COLLINS: In cazul unora dintre personajele mai tinere, actorii apar in serial cu parul lor natural. Reynolds si Brimsley sunt slujitori, asa ca, initial, ne-am gandit ca vor purta peruci de uniforma, dupa cum purtau servitorii din perioada respectiva. In privinta parului, exista o parte a secolului al XVIII-lea care aproape ca seamana cu anii ’80. Cele doua perioade par sa se confunde, iar actorii au acele frizuri inalte cu parul pieptanat catre spate, care le confera un aspect foarte stilat. Asadar, pentru Sam si Freddie, am decis sa ne folosim de parul lor natural. Sam, care joaca in rolul lui Brimsley, are parul mai scurt. Pentru Freddie, care il intruchipeaza pe Reynolds, am ales o frizura mai voluminoasa, in stilul anilor ‘80, care chiar se potriveste perfect. Aceasta frizura mai inalta ii exprima statutul, plasandu-l deasupra celorlalti servitori. Exista o poveste in spatele fiecarei infatisari.
Exista vreo peruca, vreo coafura sau vreun machiaj aparte pe care abia asteptati ca publicul sa le vada?
COLLINS: Ultimul bal din acest sezon, adica cel din episodul 6, a fost filmat chiar la final si, la fel ca in cazul oricarui serial, ne-am perfectionat pe parcursul filmarilor. Am avut o echipa foarte mare, am lucrat toti impreuna si fiecare a devenit mai bun pe masura ce am avansat in poveste. Asa ca, pana la acel bal de final, am ajuns sa cunoastem mai bine personajele, asupra carora actorii si-au lasat amprenta. Am ajuns sa stim exact cum trebuia sa arate si de ce anume putea fi avantajat fiecare personaj, precum si cum ne doream sa evolueze coafurile si machiajul. Pentru mine, acel bal a fost cel mai frumos. E magic sa-i vezi dansand impreuna pe regina Charlotte si pe regele George. Am inserat forma unei inimi mari in parul reginei Charlotte, in asa fel incat, prin intermediul acestei forme unice, sa contopim cele doua versiuni din cronologii diferite ale personajului. A iesit ceva foarte frumos.
Cum a fost colaborarea cu echipa responsabila de costume, cu Lyn Paolo si cu Laura Frecon pentru alegerea esteticii generale din serialul REGINA CHARLOTTE?
COLLINS: A fost nevoie ca echipele responsabile de costume, coafura si machiaj sa colaboreze cat se poate de strans, pentru ca ne-am dorit sa cream o estetica unitara pentru fiecare personaj. Indiferent daca a fost vorba despre rolurile secundare sau cele principale, infatisarile din cele doua cronologii trebuiau sa se potriveasca. Lyn si Laura sunt extraordinare. Creatiile lor sunt remarcabile, iar atentia lor la detalii este incredibila. Indiferent daca a fost vorba despre bijuteriile care impodobesc perucile, despre palarii sau despre ansamblul format de toate acestea, totul a iesit incredibil. Am lucrat impreuna in fiecare zi, toate detaliile au fost impartasite intre departamente si toata lumea a facut un efort extraordinar. Degeaba ai o peruca superba, daca accesoriile nu sunt pe masura sau daca nu sunt bine prinse de peruca si ajungi sa le pierzi. Totul trebuie sa fie in echilibru. Totul trebuie sa arate unitar si sa se potriveasca persoanei respective. Perucile nu au fost alese independent de persoanele care urmau sa le poarte, ci au fost create special pentru fiecare fizionomie in parte. Toate echipele au colaborat extraordinar si sunt foarte mandra de tot ceea ce s-a realizat.
Cum a fost colaborarea cu Tom Verica, un expert in universul BRIDGERTON si unicul regizor pentru REGINA CHARLOTTE, si cu ce a contribuit el la serial?
COLLINS: Serialul REGINA CHARLOTTE mi-a oferit una dintre cele mai placute experiente. Cand lucrezi in acest domeniu, fiecare proiect este special in felul sau si te obliga sa oferi tot ce ai mai bun, dar acesta chiar a fost un proiect deosebit. Tom Verica a stabilit un precedent greu de egalat. Este extrem de generos si, in aceeasi masura, un adevarat profesionist care este atent la toate detaliile. Cand regizorul este un asemenea om, toate acestea se propaga in interiorul fiecarui departament si se creeaza un mediu in care fiecare ii respecta pe ceilalti si toti dau dovada de profesionalism. Este grozav sa lucrezi intr-un asemenea mediu. In aceste conditii, fiecare se simte bine, isi poate face treaba asa cum trebuie si este incurajat sa ofere tot ce are mai bun. De la Tom Verica la directorul de imagine Jeffrey Jur, Lyn Paolo, intreaga echipa responsabila de scenografie si tot restul echipei, toata lumea s-a simtit inclusa. A fost pur si simplu minunat. Toata lumea a muncit impreuna, indiferent daca a fost vorba despre colaborarea intre echipa responsabila de lumini si cea care s-a ocupat de machiaj sau despre colaborarea intre cei care au lucrat la costume si cei de la recuzita. Tot timpul a fost multa muzica pentru ca oamenii sa se simta bine. Toate acestea au creat un mediu relaxat si profesionist.
Cat de importante sunt micile detalii legate de coafura si machiaj pentru serialul REGINA CHARLOTTE? Ne puteti da vreun exemplu la care publicul sa incerce sa fie atent?
COLLINS: Micile detalii sunt foarte importante. Pentru noi, acestea sunt importante din punct de vedere vizual, dar ele sunt importante si pentru actori, pentru ca au puterea sa influenteze personajul si sunt de mare ajutor. Unul dintre detaliile din acest serial este legat de faptul ca, in realitate, Golda are doua alunite pe fata. Asa ca am creat copii perfecte ale alunitelor Goldei, am realizat mulaje si am aplicat rezultatul pe fata Indiei. Arata identic, desi sunt doar niste elemente prostetice aplicate. Genul acesta de mic detaliu, de care probabil ca publicul nu si-ar da seama niciodata face ca personajele sa fie verosimile.
Ce sperati ca va aduce bucurie si va ramane in memoria publicului in urma vizionarii serialului REGINA CHARLOTTE? Si care sunt elementele pe care abia asteptati ca fanii sa le vada?
COLLINS: Este pur si simplu minunat sa creezi o noua lume plina de peruci cu diverse texturi in stilul secolului al XVIII-lea. A fost extraordinar sa lucrez cu fiecare tip de par pentru a crea toate acele coafuri. Sper din tot sufletul ca cei care vor viziona serialul vor aprecia coafurile si se vor bucura sa vada aceste peruci minunate cu diferite texturi, care amintesc de secolul al XVIII-lea si care sunt atat de frumoase.
Foto: Netflix