Zalando Visionary Award incurajeaza brandurile ce contribuie la viitorul modei si sustine designerii sa isi evidentieze realizarile cand vine vorba de creativitate, inovare si impact social pozitiv. Brandul Paolina Russo si-a demonstrat implicarea atunci cand vine vorba de creativitate si inovare, prin colectii ce combina tehnicile artizanale cu productia industriala, aducand mai aproape arta traditionala si tehnologia.
Paolina Russo spune: „Ne bucuram foarte mult sa primim Zalando Visionary Award. Faptul ca ne-am ridicat la inaltimea standardelor unui astfel de premiu ne aduce mai aproape de obiectivul nostru: modernizarea si regandirea tehnicilor si metodelor traditionale prin inovare si produse de moda responsabile. Odata cu acest premiu suntem incurajati sa construim un brand sustenabil si sarbatorim o metoda de lucru alternativa, ce nu contribuie la problemele industriei fashion. Abia asteptam sa prezentam prima colectie pe podium si sa ne impartasim creatiile cu o platforma si un public mai numeroase.”
Pentru ca zilele acestea are loc Copenhagen Fashion Week, cea mai mare saptamana a modei din regiunea nordica, te invit sa citesti un interviu in exclusivitate cu Dio Kurazawa, Founder, The Bear Scouts si membru al juriului Zalando Visionary Award. Dio asista brandurile influente in implementarea unor practici inovatoare prin crearea si implementarea de lanturi de aprovizionare responsabile din punct de vedere social.
Q: In ce etapa a vietii tale ti-ai dat seama ca munca in productia de moda e drumul tau?
A: Am fost familiarizat de mic cu viata in fabricile de moda datorita fabricii detinute de familia mea in Thailanda. A fost intotdeauna intentia mea sa merg pe urmele familiei mele.
Q: Ce te inspira si te mentine motivat sa faci aceasta munca?
A: Inovatia este cheia pentru mine ca sa pot trece cu vederea toate aspectele negative si ca sa ma mentin motivat. Sunt inspirat de cei care vin cu solutii si ma simt motivat sa ii ajut sa se extinda.
Q: Care sunt cele mai mari schimbari pozitive pe care le-ai vazut recent in industria modei?
A: Am observat ca unii designeri aleg sa creeze la fata locului cu furnizorii, in loc sa trimita doar proiecte tehnice si sa spere ca totul va iesi bine.
Q: Ce te entuziasmeaza cel mai mult legat de viitorul modei?
A: As spune ca inovatiile precum platforma SPAARKD, care iti permite sa construiesti un brand de imbracaminte cu minimum de deseuri, precum si alte inovatii care tin piept efectelor negative din productia de moda.
Q: Ce iti capteaza cel mai mult atentia atunci cand incepi procesul de revizuire a brandurilor care aplica pentru Zalando Visionary Award?
A: Consecventa privind mesajele pe care le transmit este importanta pentru mine. Este foarte usor pentru branduri sa isi modifice profilurile in functie de cerintele de pe piata. Apreciez brandurile care sunt suficient de curajoase pentru a-si sustine propriile valori si misiuni.
Q: Ce anume a ajutat-o pe Paolina Russo sa iasa in evidenta si sa castige acest premiu?
A: Sunt la curent cu valorile companiei si admir abordarea lor inovatoare atunci cand creeaza. Angajamentul lor fata de o retea de productie colaborativa este ceea ce ii diferentiaza cu adevarat de alte branduri.
Q: Au adus o inovatie anume care te-a impresionat?
A: Ei folosesc o masina completa de tricotat pentru a-si crea produsele. Este o masina la cerere care ajuta la reducerea deseurilor in multe moduri. Inovatia lor ne schimba perceptia asupra fabricarii traditionale de tricoturi.
Q: De ce este Saptamana Modei de la Copenhaga diferita de toate celelalte saptamani ale modei din industrie?
A: Conducerea CPHFW a facut mari eforturi pentru a promova moda responsabila, creand cerinte minime pentru toate brandurile. Acesti pasi conteaza mult.
Q: Cine sunt vizionarii in moda care te-au inspirat de-a lungul anilor?
A: Pizarro Family, o afacere de familie in productia de textile si lideri in practici si tehnici sustenabile.
Foto: PR.