Conform WWD, alte branduri continua sa foloseasca pielea animalelor exotice, dar dau o mai mare importanta surselor, incercand ca acestea sa fie macar etice.
In schimb, Chanel renunta la blana si la astfel de practici cu totul. Tipurile de piei vizate variaza, de la cea de crocodil si sarpe, pana la cea de soparla si rechin.
In declaratia pentru presa, compania a explicat ca sunt intr-o continua verificare a lantului lor de aprovizionare, pentru a putea fi siguri ca acestia indeplinesc standardele cele mai inalte.
In acest context, Chanel a declarat ca le-a fost tot mai greu sa gaseasca piei exotice din surse care sa aiba aceleasi standarde etice, motiv pentru care au ales sa renunte cu totul la folosirea lor.
Conform lui Karl Lagerfeld, aceasta decizie nu ar trebui sa influenteze prea mult compania, avand in vedere ca blana si pielea exotica nu au fost vreodata parti esentiale din ADN-ul brandului.
„Daca privesti colectiile vechi, nu prea vezi blana. Exista o problema cu furnizorii, dar acest lucru nu afecteaza business-ul Chanel”, a adaugat el.
In schimb, Chanel se concentreaza pe artizanat si inovatie, dezvoltand un nou limbaj al luxului in acesta directie.
Aceasta decizie aduce cu ea o oportunitate de a crea o noua generatie de produse de lux, care sa respecte principiile brandului: creativitatea de exceptie, expertiza, standarde de excelenta, materiale nobile si inovatoare si finisajele de exceptie.
In ultimii ani a existat o dezbatere continua legata de blana si de practica brandurilor mai mult sau mai putin etice. In acest sens s-au facut progrese enorme, iar case de moda precum Gucci, Burberry, Coach, Versace si Jean Paul Gualtier au decis sa stopeze utilizarea blanii in orice fel.
Foto: Instagram/ Chanel