Romanian Fashion Week a facut parte, de data aceasta, din cadrul Romanian Creative Week. Iasiul s-a transformat in nucleu al creativitatii din Romania, gazduind nume sonore nu doar din moda, ci si din arhitectura, muzica, film, publicitate, new media si design industrial.
Show-urile de moda au fost, clar, cel mai important si cel mai asteptat eveniment dedicat industriilor creative romanesti, si primul mare eveniment cu public organizat anul acesta in Romania.
Catwalk-ul, amenajat cu ajutorul echipamentelor transportate la Iasi cu sase TIR-uri, a avut o lungime de 36 de metri si a acoperit un spatiu de 1.000 de metri patrati din Gradinile Palas. Pe aceasta scena impresionanta au defilat zeci de modele, care au purtat creatiile a peste 30 de designeri romani.
Prima sectiune a fost dedicata designerilor consacrati, multi dintre ei cu o cariera internationala si cu premii obtinute la prestigioase evenimente. Ceea ce ii leaga pe toti participantii este creativitatea si faptul ca fiecare si-a conturat o puternica identitate vizuala. Colectiile care au fost prezentate in cadrul Romanian Creative Week sunt destinate sezonului toamna/iarna 2021/2022.
Smaranda Almasan, Venera Arapu, Lucian Broscatean, Ioana Ciolacu, Mihaela Glavan, Jolidon, Murmur, Andrea Tincu, Irina Schrotter au fost designerii consacrati care au prezetat in cadrul acestei editii.
Evenimentul de la Iasi este cunoscut drept o rampa de lansare pentru tinerii creatori de moda.
Ceea ce la primele 12 editii era sectiunea de Debut, s-a transformat, in acest an, in Innovative Future Platform.
Pe lista tinerilor designeri, care au avut prezentarile in cadrul acestei sectiuni, au fost: Arsene Lucian Alexandru, BOL Fashion of Nature, BORBALA, Inga Bragaru, Crina Bulprich, Carmen Chereches, Chic Utility, Sandra Chira, Octavia Chiru, Alexandru Floarea, Tudor Halatiu, Andra Handaric Studio, i.f. powered by irina schrotter, LU:NE, Cristina Lazar, MONOM Studio, Sabina Pop, Prosper Center, Vladimir Sirbu, Vika Tonu, Wanderer Wearables.
O parte inedita a sectiunii dedicate tinerilor designeri a fost „if powered by”, un proiect realizat in contextul Parteneriatului Institutional de Practica initiat de Irina Schrotter si Lucian Broscatean in 2017, cu Departamentul Moda-Design Vestimentar al Universitatii de Arta si Design Cluj-Napoca.
Un eveniment de mare atractie pentru public a fost si New Media Alley, parte a festivalului Visual Arts, o alee unde cei sositi in centrul Iasului au putut admira miracolul care se produce atunci cand mintile creative ale artistilor vizuali si ale tinerilor de la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iasi combina arta si noile tehnologii.
Un alt succes a fost VegFest, evenimentul dedicat consumatorilor de mancare vegana, organizat in cadrul Romanian Creative Week. Mii de oameni au trecut pe la standurile celor zece producatori autohtoni de produse vegetale. Oricand aveai o optiune sanatoasa de pranz sau puteai lua o gustare delicioasa si nevinovata.
O sectiune pe care nu am apucat sa o vizitam si regretam acest fapt a fost festivalul de film organizat in cadrul Romanian Creative Week care a propus, intre altele, o reflectie asupra conceptului de social distancing, printr-o suita de filme care il abordeaza in discursurile lor cinematografice.
Am trecut printr-o perioada in care moda a trebuit sa isi puna oficial niste intrebari pe care pana acum le-a ocolit. Ne indreptam catre slow fashion, calitate si nu cantitate, si acest lucru s-a vazut clar in cadrul POP UP-ului Creative Collective, sectiunea din care am facut si noi parte.
POP UP Creative Collective powered by UniCredit Bank a fost primul targ de moda si de accesorii dedicat tuturor iubitorilor de design romanesc care a avut loc in Sala Atrium in Palas Mall.
Dupa o lunga perioada in care aproape ca am uitat ce inseamna „normalitate”, ne-am bucurat enorm sa interactionam din nou cu oamenii, cu consumatorii de frumos si sa ne intalnim cu colegii din industrie. Romanian Creative Week a fost un pansament pentru suflet, unul creativ si extrem de bine organizat.
Foto: Romanian Creative Week