Cu aceasta ocazie, Dove se angajeaza sa nu utilizeze Inteligenta Artificiala in reprezentarea femeilor in campaniile sale
Dove sarbatoreste 20 de ani de promovare a frumusetii autentice printr-o noua campanie aniversara. Si isi ia angajamentul sa nu utilizeze niciodata Inteligenta Artificiala pentru reprezentarea femeilor in comunicarile sale de brand.
Campania include o expozitie-manifest intitulata Dove – 20 de ani de frumusete adevarata, organizata in cadrul Art Safari din Bucuresti
Expozitia prezinta modul in care frumusetea reala a fost ilustrata in campaniile Dove de-a lungul timpului.
Din anul 2004, Dove a transformat industria frumusetii
Provocand standardele impuse de societate si sustinand o viziune incluziva asupra frumusetii. O viziune care reflecta diversitatea reala a femeilor din intreaga lume. Timp de 20 de ani, Dove a inspirat milioane de femei sa se simta increzatoare in pielea lor.
1 din 5 femei ar renunta la 5 ani din viata ei daca asta ar insemna sa aiba aspectul fizic pe care si-l doreste.*
Un studiu recent comandat de Dove* arata ca 1 din 5 femei ar renunta la cinci ani din viata ei pentru a obtine aspectul fizic dorit. Societatea inca acorda o importanta exagerata aspectului fizic. Astfel se amplifica presiunea de a se conforma unor standarde nerealiste de frumusete. Si desi acestea s-au schimbat de-a lungul anilor, trasaturile considerate „ideale” raman dificil de atins si multe femei se simt inca fortate sa se incadreze intr-un anumit tipar de frumusete. Studiul arata ca 68% dintre femei considera ca ar trebui sa arate sanatos. Mai mult, 55% cred ca ar trebui sa fie slabe, 50% doresc o talie subtire, iar 52% aspira la o silueta cu forme*.
9 din 10 femei si fete la nivel global** declara ca au fost expuse la continut online care le-a afectat perceptia asupra propriei frumuseti
Pana in anul 2025, se estimeaza ca 90% din continutul online va fi generat de Inteligenta Artificiala***, ceea ce reprezinta o amenintare majora la adresa reprezentarii frumusetii reale. Conform unui studiu global Dove**, 9 din 10 femei si fete afirma ca au fost expuse la continut online care le-a afectat perceptia asupra propriei frumuseti. In timp ce 7 din 10 femei din Romania* cred ca imaginile femeilor din media sunt modificate digital. Totusi, 1 din 3 femei** simte presiunea de a-si modifica aspectul din cauza a ceea ce vede online.
Pentru a marca acesti 20 de ani de frumusete adevarata, Dove a creat un video manifest care subliniaza impactul Inteligentei Artificiale asupra standardelor de frumusete nerealiste si efectele acestora asupra femeilor si fetelor.
Video Manifest: Schimba definitia frumusetii (youtube.com)
“Inteligenta artificiala ne ofera oportunitati incredibile, insa modul in care frumusetea este reprezentata prin intermediul acesteia poate afecta negativ perceptia asupra propriei frumuseti. Faptul ca 1 din 5 femei ar renunta la 5 ani din viata ei pentru a obtine aspectul fizic dorit* ne motiveaza sa continuam sa reprezentam femei reale in toate formele de comunicare ale brandului. Ne dorim ca femeile sa se regaseasca, in continuare, in tot ceea ce comunica Dove, iar misiunea noastra ramane aceea de a inspira si de a redefini frumusetea prin diversitate, autenticitate si acceptare.” sustine Maria Dumitrescu, Brand Manager Dove
Expozitia Dove, 20 de ani de frumusete adevarata
Dove isi prezinta viziunea asupra frumusetii adevarate prin expozitia Dove – 20 de ani de frumusete adevarata, gazduita de Art Safari. Expozitia include imagini si video-uri care reflecta angajamentul brandului, in ultimii 20 de ani, alaturi de alte surprize dedicate celebrarii frumusetii autentice.
Expozitia Dove poate fi vizitata pana pe 6 octombrie 2024. Mai multe informatii gasiti pe: https://www.artsafari.ro/
Alatura-te si tu misiunii Dove si contribuie la redefinirea frumusetii prin curajul de a te arata asa cum esti – frumoasa, unica, increzatoare. Diferita! Afla mai multe pe https://www.dove.com/ro/home.html
*Studiu local Dove: Adevarata frumusete intre femei si barbati, realizat in iunie 2024 pe un esantion de 400 de femei si 400 de barbati, cu varsta de 18-64 ani
**Studiu global Dove: Sondaj online realizat de Edelman DXI (Data x Intelligence) in noiembrie-decembrie 2023. Acest sondaj de 25 de minute a fost realizat in 20 de tari: Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, India, Indonezia, Italia, KSA, Mexic, Tarile de Jos, Filipine, Africa de Sud, Suedia, Turcia, SUA si Marea Britanie. Cercetatorii au discutat cu peste 33.000 de respondenti: 19.306 de respondenti cu varsta cuprinsa intre 18 si 64 de ani (14.673 femei, 3.776 barbati*) si 14.292 de respondenti cu varsta cuprinsa intre 10 si 17 ani (9.475 fete, 4.753 baieti).
***Nina Schick, De ce 90% din continutul online ar putea fi generat de AI pana in 2025, Yahoo Finance, 7 ianuarie 2023