Si nu o fac printr-o lectie plictisitoare, ci printr-un tutorial de 2 minute in care le arata femeilor cum sa se verifice prin instructiuni ca: „Simte… ca si cum ai spala un geam – nu uita sa aplici presiune” si „In sus si in jos, ca si cum ai tunde iarba in curte”.
Conform Elle, scopul acestei campanii este de a „le aminti femeilor ca pe langa faptul ca trebuie sa mearga la doctor, ele trebuie sa se controleze si singure”, spune Mona – jurnalist la US Guardian.
Realizarea videoclipului de 2 minute a avut si o semnificatie personala pentru Mona…
… care a descoperit o umflatura la nivelul sanilor anul trecut. „Am gasit-o datorita faptului ca m-am auto-examinat pentru prima data, altfel ar fi trebuit sa astept pana la controlul anual. Am facut o biopsie si totul este in regula, dar acel sentiment de fragilitate m-a afectat. Am decis sa facem aceasta campanie in timp ce eram intr-o calatorie in Italia – am vazut ce videoclipuri de auto-examinare slabe exista pe internet si am decis ca putem sa o facem mai bine”.
Pentru a se asigura ca videoclipul este corect din punct de vedere medical, perechea a cerut parerea medicilor specialisti cu privire la cele mai bune tehnici. Si desi erau aproape sigure ca reteaua Instagram o sa-l respinga datorita regulilor pe care le au, au pregatit chiar si o varianta cenzurata. Cele doua nu sunt de acord cu faptul ca sanii femeilor sunt inca vazuti ca un subiect tabu de catre media si considera ca asta trebuie sa se opreasca.
Reactia initiala la videoclip a fost una pozitiva…
… acesta fiind redistribuit pe Instagram de 50.000 de ori. „O multime de oameni care au avut cancer la san sau au pierdut pe cineva din cauza acestei boli au spus ca aceste teste sunt foarte importante” a spus Mona.
Campania este o reamintire a faptului ca orice femeie ar trebui sa isi atinga sanii mai des, fara sa ii fie rusine sau frica – poate nu ar trebui totusi sa o faceti la birou.
Foto: Girlfriend Collective