InternetCorp lanseaza Green Start-Up, publicatie destinata sustenabilitatii si dezvoltarii durabile a afacerilor din Romania si Europa. Green Start-Up este un proiect bilingv, unic pe piata din Romania, ce va aborda teme precum ESG, mobilitate, energie si mediu dintr-o perspectiva antreprenoriala.
In contextul in care companiile din intreaga lume acorda o importanta din ce in ce mai mare sustenabilitatii, iar investitorii iau in calcul indicatorii non-financiari ce tin de mediu, responsabilitate sociala si guvernanta corporativa (ESG), InternetCorp lanseaza platforma Green Start-Up, un site media bilingv, cu articole in limbile romana si engleza, ce va aduce cititorilor din zona de business informatii esentiale despre ultimele practici ce tin de sustenabilitate.
Green Start-Up este mai mult decat un proiect editorial nou, este un manifest al start-up.ro si InternetCorp de a sustine afacerile verzi si responsabile din Romania si Europa. Este o miscare ce se aliniaza viziunii de a dezvolta proiecte sustenabile care sa fie bazate pe cele mai noi inovatii tehnologice si procese de management.
49% din investitorii de la nivel global spun ca ar putea sa renunte la investitiile in companiile care nu au suficiente initiative de mediu, sociale sau de guvernanta corporativa. Green Start-Up vrea sa functioneze ca un ghid de bune practici pentru business-uri mari sau mici, adunand in acelasi loc cele mai de impact initiative ale companiilor europene si inovatiile care transforma planeta intr-un loc mai bun.
Green Start-Up este un proiect dezvoltat de start-up.ro, publicatie de referinta in domeniul antreprenorial. Site-ul va putea fi accesat in limba romana pe https://green.start-up.ro/ si direct in limba engleza pe greenstartup.tech/. Proiectul este parte integranta din initiativele generale de sustinere a sustenabilitatii din cadrul grupului pan-european Primavera Digital Group, unic actionar al InternetCorp.
Proiectul este lansat cu sprijinul Bancii Comerciale Romane, partener principal al publicatiei pentru anul 2022, dar si partener recunoscut al afacerilor si antreprenorilor care construiesc un viitor mai bun.
Octavian Palade, Content Strategy Manager InternetCorp, declara: ”Initiativa din spatele Green Start-Up a venit atat din dorinta noastra de a sprijini business-urile verzi si corecte, cat si din nevoia antreprenorilor de a fi la curent cu tehnologiile sustenabile, cu practicile responsabile. Pandemia a accentuat atentia pe care o acordam problemelor de mediu si nevoilor sociale si, cu toate ca se vorbeste din ce in ce mai mult despre sustenabilitate si responsabilitate, noi suntem de parere ca inca nu se vorbeste suficient si ca, in mod clar, nu se actioneaza suficient. Iar informatiile relevante si popularizarea exemplelor demne de urmat pot determina actiune si schimbare la nivel de industrii.
Am ales sa lansam Green Start-Up ca un proiect bilingv pentru a le oferi business-urilor din Romania care contribuie la schimbare o expunere internationala, deci si mai multe sanse de a atrage clienti si investitori, dar si pentru ca problemele sociale si de mediu ne afecteaza pe toti – indiferent de tara in care locuim sau de limba vorbita. Iar cu sprijinul partenerilor nostri din cadrul Primavera Digital Group, dar si cu sprijinul publicatiilor locale din portofoliul InternetCorp, suntem mai mult decat increzatori ca acest proiect va genera un impact major intr-un timp foarte scurt”
Vlad Andriescu, redactor-sef start-up.ro, declara: ”Importanta sustenabilitatii in dezvoltarea companiilor din Romania si Europa este demonstrata si de interesul creat de aparitia Green Start-Up. Astfel, primul partener al proiectului va fi Banca Comerciala Romana, aliat de traditie al antreprenoriatului din Romania, dar si a dezvoltarilor din zona sustenabilitatii verzi.
BCR considera ca importanta mediului, a capitalului uman si respectarea acestuia si un mod de lucru corect fata de toti factorii din jur (conceptul ESG – Environment Social Governance) a devenit o prioritate pentru intreaga lume si un mod de a investi sustenabil pentru generatiile viitoare”.
Ilinka Kajgana, Vicepresedinte Executiv Risc BCR spune: ”ESG joaca un rol din ce in ce mai important pentru fiecare cetatean si influenteaza rezistenta companiilor, a intregii economii si a planetei noastre. Indiferent de amploarea angajamentelor noastre sustenabile, in acest moment exista inca o nevoie serioasa de sensibilizare si de constientizare cu privire la impactul nostru in comunitatile in care activam. De aceea, suntem mandri sa sprijinim Green Start-Up, o initiativa media care inspira actiuni si deschide conversatia despre principiile durabile, pornind de la obiective si modalitatile de realizare a acestora, pana la gestionarea adecvata, inovatiile tehnologice si cele mai bune practici. In acelasi timp, aceasta colaborare urmareste o schimbare pozitiva si durabila in societatea noastra prin educatie si se imbina cu abordarea integrata a BCR de a face afaceri in mod responsabil. Va incurajez sa includeti Green Start-Up pe lista de lectura zilnica, deoarece avem nevoie de mai multe informatii despre cum putem modela un viitor mai bun si de mai multe companii pregatite sa implementeze principiile dezvoltarii durabile”.
Despre InternetCorp
Green Start-Up este un proiect dezvoltat de echipa start-up.ro si care va fi sustinut de o echipa editoriala cu e experienta cumulata de peste 40 de ani in media din Romania.
InternetCorp este unul dintre cei mai mari jucatori din industria romaneasca de publishing online. Cu o echipa de peste 50 de oameni si mai bine de 15 ani de experienta in online si organizarea de evenimente, InternetCorp a lansat produse media de referinta in mai multe categorii, printre care se numara Wall-Street.ro (economic-financiar), start-up.ro (antreprenoriat si tehnologie), kudika.ro (lifestyle), futurebanking.ro (fintech si banking), 9AM.ro (generalist) sau retail.ro (retail si FMCG). InternetCorp face parte din grupul pan-european Primavera Digital Group.
Despre BCR
BCR este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din Romania, incluzand operatiunile de banca universala (retail, corporate & investment banking, trezorerie si piete de capital), precum si societatile de profil de pe piata leasingului, pensiilor private si a bancilor de locuinte.
Banca Comerciala Romana ofera o gama completa de produse si servicii financiare, printr-o retea de 18 centre de afaceri si 16 birouri mobile dedicate companiilor si 327 de unitati retail situate in majoritatea oraselor din tara cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 in Romania pe piata tranzactiilor bancare, clientii BCR dispunand de cea mai mare retea nationala de ATM-uri si masini multifunctionale – aproape 1.800 de echipamente, circa 11.300 POS-uri si servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking si E-commerce.
Foto: depositphotos.com