Mai mult de 70.000 de kg de sticle din plastic au fost adunate din parcuri precum Yosemite sau Grand Teton si mai apoi transformate in tricouri albe si negre, care au inscriptionate cuvintele „THIS T-SHIRT WAS TRASH” (acest tricou a fost gunoi).
O alta initiativa de laudat a brandului este The North Face Renewed, o campanie prin care compania americana va reconditiona obiecte defecte sau returnate de clienti si le va vinde la pret redus.
Realizat in colaborare cu The Renewal Project, proiectul va oferi diverse articole de imbracaminte reconditionate. Initiativa face parte din eforturile companiei de a face tranzitia de la un model de business linear la unul circular, in care oamenii impart, revand, repara si recicleaza hainele pentru a evita risipa din industria modei.
The North Face atrage atentia asupra cantitatii enorme de materiale textile risipite in fiecare an
Conform The North Face, in Statele Unite, anual, 85% dintre materialele textile produse ajung la groapa de gunoi. Acestea ajung mai apoi in oceane, sunt consumate de animale sau raman pe uscat, unde polueaza mediul, deoarece majoritatea nu sunt biodegradabile.
Pentru a evita risipa, compania a anuntat ca va reconditiona jachete, tricouri, pantaloni si alte articole de imbracaminte pe care le va vinde la preturi accesibile, intre 26 si 100 de dolari. Hainele vor fi disponibile pe website-ul North Face Renewed pana in septembrie. Daca initiativa va avea succes, The North Face planuieste sa vanda colectia si in magazinele fizice si sa continue proiectul.
Foto: Urban Outfitters